VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 22. januar 2012



Det er søndag ettermiddag,ei vinterhelg er snart slutt. Tre dager på rad har de firbeinte vært med på gode skiturer. Slikt blir de gode og trøtte av, nå ligger de fornøyd og mette etter å ha fortært dagens måltid. Kaisa må være ekstra fornøyd, hun fikk slukt ned litt elgsteik som lå litt ubeskyttet på kjøkkenbenken. Sukk. Nå var den delen av steika tiltenkt hundene, men de skal nå helst ikke forsyne seg selv. Nok om det...:-)

Jeg vil fortelle, med smil om munn, at jeg har fått meg nye ski!! Det finnes utrolig mange ulike ski å velge mellom,- og jeg har vært innom det meste. Smøre ski(jeg kan ikke smøre) Nanoteknologi-ski(bakglatte) Zero ski(også litt bakglatte...) Grunnen til at jeg for noen år siden forlot mine gamle smørefrie var at jeg ønsket mere fart . Og det fikk jeg,- det gikk som et olja lyn nedover bakkene....med et vettskremt menneske på toppen av skia. Og oppover, ...jeg har ikke helt skøyteteknikken til Bjørgen....:-( Men NÅ, nå har jeg endelig fått handlet gode gamle smørefrie ski,- og de hadde GOD glid! Det var bare Kaisa som holdt følge nedover, til og med hun måtte nesten gi tapt. Og Arvid- som har fnyst av mine ski-ønsker- han klarte ikke renne fra meg. Yohoo, jeg ble ikke så sur i oppoverbakkene heller:-))

Jeg har også lekt meg med hundesaksene denne helga. Kaisa hadde fått litt for mye pelskrage, labber og hale var også blitt veldig pelsrike på en usystematisk måte.... Man trenger absolutt ikke være ekspert for å trimme en golden, den blir bare litt mindre pen enn når en "ekspert" klipper- men likevel mye finere enn før stussing!! Men det frarådes å klippe i fleece-genser og tykke sokker....de var ganske hårete etter en stund....

Til slutt en liten glad-nyhet: Santi si klo er på vei ut igjen. Så da var ikke absolutt alt revet bort likevel. Den ser nokså liten og stusselig ut, og blir vel ikke den sterkeste klo i verden. Likevel, morro å se hvordan naturen ordner opp igjen i det meste! Ha ei god uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar