VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



lørdag 19. oktober 2013

Jakthunden Kaisa!



Jeg vet ikke hvem som er mest stolt her på bildet!
Kaisa har endelig fått debutert som jakthund:) Hun fantes ikke skuddredd, men løp og skremte opp det ene rypekullet etter det andre. Orrhaner kom også flyvende, og hele tre fugler fikk hun lete frem og snuse på etter at de måtte gi tapt for Arvids skarpe skudd. Huff, litt ille akkurat det der, men det var fulltreff hver gang. Hun apporterte dem ikke, men var helt i ekstase og passet nøye på at de ble med hjem i bilen etter endt jakt.
Så da må man jo posere for en stolt kone og matmor:)

Golden er en jakthund, om den heter jaktgolden eller ikke!
Vi har hatt mange eventyrlig fine dager, mange av dem har vi fått tilbrakt i skog og hei. Det er bare så ufattelig vakkert å gå i naturen nå om høsten. Kameraet mitt klarer ikke fange opp stemningen så bra som jeg skulle ønske, men her er noen glimt.

Akkurat her var det ikke fint vær, jeg og Kaisa var oppe på Voreknuten i tykk skodde. Nesten litt skummelt...men vi kom oss trygt ned igjen:)

 
 
 
Her har vi tatt turen til Skrelia i Lyngdal. Et fantastisk fint turområde som jeg besøkte for første gang. det var hei, vann, elv og sjø i samme øyekast. Vakkert!
 
 
 
 
 
 
 
 
En annen solfylt og blikk stille dag gikk turen på heia vår i Eiken. Vi gikk over noen fjelltopper jeg ikke hadde gått tidligere. Det var stille og faktisk varmt da vi fant fram nista. Kunne ikke bli bedre!
 
 
 
 




Forrige søndag hadde vi også en fin fin tur der vi gikk fra et utg.ptk på heia og hjem via Kvassås. Denne dagen blåste det veldig på toppene, og jeg kjente at en uggen forkjølelse var på vei. Men ut måtte vi, og turen ble topp- med bad i et herlig tjern jeg aldri hadde sett før- det var Kaisa som badet altså...- om du lurte.



Fin utsikt!



Kaisa venter spent på når hun skal få sin del av nista!

 
 
Etter den søndagen slo viruset til for fullt, det ble hjemmedag fra jobb og en kropp full av vondter. Gradestokken har krøpet faretruende nærme null og i skrivende stund regner det kaldt ute. Det kan se ut som de varme høstdagene er over, men FOR en høst vi har hatt!!

1 kommentar:

  1. Så fine turbilder :) ja de har jaktinstinktet i seg disse retrieverne;)

    SvarSlett