VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 3. januar 2010

Godt nyttår!!

Juleferien er ubønnhørlig over. Men det har vært en super ferie!! Strålende sol, mye snø og mange kuldegrader.Det var jo dette høytrykket man skulle hatt i juli...men det herlig med sol om vinteren også!!

Vi skriver 2010!! To tusen og ti? Eller tjue ti?? Uansett, nok et år er blitt historie, for å si det dramatisk..

Denne bloggen handler jo mest om mine hunder- og jeg tror de firbeinte kan skrive under på at de har hatt et godt hundeår.
Kanskje tid for en liten oppsummering?

Vi har heldigvis hatt få besøk hos veterinæren i 2009.
Eneste "sykdom" var luseepedimien vi var plaget av for ca. ett år siden, i tillegg til en liten forkjølelse hos minstemann. Jeg er heldig som- til nå- har hatt to friske og raske hunder.

På kursfronten har vi deltatt på agilitykurs i tillegg til rally-lydighet.

Utstilling har det som vanlig blitt litt lite av, men det var selvsagt et enormt høydepunkt da Kaisa ble BIS Junior med CK i Orrehallen. Faktisk er det fortsatt litt surreaistisk å tenke tilbake på den dagen!!

Vi har hatt utallige turer i skogen, Kaisa har loset et ukjent antall rådyr.., de har svømt og lekt og latet seg.

Nok et høydepunkt var helgen vi besøkte fire valper i Rogaland og Hordaland. Alle disse flotte menneskene hadde vi aldri truffet om ikke Santi hadde fått sitt første valpekull!!

På grunn av vår geografiske plassering blir det til tider lite trening og samvær sammen med andre hundeentusiaster. Jeg har f.eks. ikke fått benyttet meg av retrieverklubben i Agder sine mange tilbud. Kanksje kan dette bli bedre i året som kommer? Det finnes nok flere retrievereiere som meg,- vi bor litt krøkkete til og må prøve å motivere oss selv så godt vi kan i forhold til å bruke hundene våre i diverse aktiviteter!!

Joda, å leve med to hunder kan by på litt av hvert. Som å oppdage at Santi hadde spist halve kaka på nyttårsaften...(Må bare si at ho har en UTROLIG mage, og en UTROLIG hjerne som klarer å legge utallige slagplaner for "hvordan stjele mere mat når ingen kan stoppe meg."


I dag måtte jeg kaste litt dummy for Santi. Ho er aldeles ikke god på avleveringer, og jeg er ingen ekspert på hvordan trene apportering, MEN: Ho syntes det var GØY å hente i dag!! Og det er jo ikke så lite viktig??
Kaisa måtte fint sitte og se på. Som dere vil se av bildet ser ho ganske fornærmet ut..
Ho fikk trene litt lydighet etterpå, vi må jo repetere øvelsene i rally-lydighet siden vi skal begynne på videregående kurs i rally.

Vi koste oss alle tre, men jammen var det kaldt på fingrene både å gi godbit og å ta bilder:-)))

I morgen begynner jeg på jobb igjen, så det blir kanskje litt mindre blogging fremover..??









KAISA, litt sur??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar