VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 24. januar 2010

Skitur!

I dag pakket vi Volvoen med ski og hunder. Turen gikk til Rudlende, det var tid for årets første skitur-for min del. Været var kaldt og fint, litt småsnø i lufta. Ikke mye vind, iallefall ikke ved starten på turen.

Hundene er selvfølgelig kjempeglade når de forstår at det er tur på gang. Og det forstår de ganske fort, nesten før vi har tenkt tanken selv... Santi er i storform for tida. Full av fart, en glad og fornøyd bamse med god og varm pels!

Vi kunne godt hatt litt mere snø her i Eiken. Det var litt for mye småstein i scooterløypa, men føret var likevel upåklagelig, jeg hadde faktisk både feste og glid på skia mine. Og det er ikke ofte- etter at jeg fikk meg smøreski har jeg som regel hatt like god glid både fremme og bak....

Da vi hadde lagt noen (høyde)meter bak oss og vi var kommet til toppen blåste det temmelig surt og trærne var hvite av is.
Men yohooo, morro å renne ned igjen:-)) Santi vil helst ikke ligge bak oss - og Kaisa skal jo ikke være dårligere. Så det ble en god spurt på de firbeinte og en morro rensel for oss på ski!

Ellers har det vært mange rutine dager for hundene. Turer, soving, leking, soving, mat- og litt trening. Jeg skulle ha trent mye mere med Kaisa, har en smule dårlig samvittighet for det.Men: Det går fremover. Ho er for det meste en ivrig elev, og vi har klart å flytte oss sideleng ved fri ved foten!! Og Santi har levert dummien I HANDA MI. Så det gjelder å ikke gi opp!!

Til tirsdag er det ny kurskveld i rally. Så jeg må ikke glemme å trene i morgen..iallefall fem minutter....


Her er noen bilder fra dagens lille skitur!







1 kommentar:

  1. Hørtes deilig ut!!! Vi har og vært på ski i dag til hytta :-)
    Ser det er ei som vil ha noe godt i sekken- her har vi og en tyv om dagen, han har begynt å tømme skålene på bordet :-(

    SvarSlett