VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 31. mars 2010

God påske!!

Påske er en god høytid. Som lærer har jeg alltid vært priviligert med god og lang påskeferie. Det er en ferie fullstendig uten kav og mas, bare slappe av hjemme eller ute på skitur. Denne påska ser det ikke ut til at det blir mange skiturer på oss, været er ikke akkurat det beste. Men pytt, vi har nå hatt nok av muligheter tidligere i vinter, nå lengter vi helst etter varme vårdager.
I går var det ikke mye som minnet om vår...vinteren tok sine siste krampetrekninger. Det snødde , våt og tung og sleip snø.Fysj fysj. Også i dag kom noen gedigne snøfiller dalende, men nå tror jeg faktisk det er slutt for i år.

Forrige gang jeg gav lyd fra meg reklamerte jeg litt for agilitydag i Lyngdal. Dessverre fikk jeg influensa-som jeg ikke har hatt på kjempelenge:-( - så det ble ikke noen agilitydag for meg. Nå er det også slutt på tirsdagstreningene i Lyngdal, så om jeg skal komme sammen med andre hunder og trene og sosialisere både meg og hundene må jeg ta turen helt til "Listalandet". Litt i lengste laget, men en tur i ny og ne kan jeg kanskje klare. Skulle så gjerne flyttet Hægebostad litt nærmere Kristiansand. Eller kanskje motsatt? Men veien er jo som regel lengre fra Kristiansand til Hægebostad , eller hva???? Når det er sagt så har vi eeeendelig fått oss en bedre bil, kanskje det blir litt lettere å ta ut på langtur?

Jeg har et aldri så lite inngjerdingsprosjekt på gang. Vi har ca et mål innegjerdet hage. Dette må jo være drømmen for enhver hundeeier..? Menn sukk, vår alles kjære Santi lærte seg som unghund at gjerder lett kunne hoppes over. Og det var før vi begynte med agility...Og hun hopper HØYT.
Og når snøen ligger der blir det enda lettere å komme seg over.
Vi er velsignet med tålmodige naboer som ikke får raserianfall om det kommer en golden i hagen...Men nok får være nok. Så nå har vi prøvd å gjøre gjerdet en smule høyere . Foreløpig ser det faktisk ut til at gjør susen. Selv om vi har hundegård er det utrolig greit å kunne slippe hundene rett ut i hagen fra to av husets tre innganger. Og hundene beveger seg jo lite i en hundegård, der hverken leker de, går på do eller gnager på en pinne. Eller graver...i et bedd... Så får vi se, jeg er iallefall ved friskt mot. Og forhåpentligvis vil det ikke se ut som et fengsel rundt hagen vår før vi er i mål.

Nå har jeg meldt Kaisa på utstilling i Stavanger, 2. mai. Jeg var veldig i tvil om hvilken klasse, men endte opp med åpen, da Santi er såpass nedrøytet at jeg lar henne stå over. Jeg har jo som sagt ingen utstillingsmani- men heller utstillingskrekk. Men for all del: Utstillinger er viktige, og jeg ønsker jo selvsagt å få hundene mine bedømt av ulike dommere, ikke minst mtp. eventuell avl. Planen er å melde på begge i kristiansand, da tror jeg Kaisa kan få gå i unghundklassem, og Santi i åpen. jeg kan jo ikke stille to hunder samtidig, og Arvid er ikke helt trygg- om noen er det.

Skal man på utstilling så må man klippe sine håpefulle. Så nå må jeg finne en løsning for å få de litt "sjebelige". Sikkert er det at saksen ikke bør legges i min hånd. Jeg klarer ikke engang å stusse mannen min i nakken...oi oi oi, han tok det heldigvis med godt humør. Nei, det spørs om ikke jeg må besøke Brit , Santis oppdretter. Litt langt å kjøre, men hva gjør man ikke for skjønnheten?

I kveld kommer "fetter" Chico til Meland. Han vet nok ikke hvilken labb han skal stå på når han får teften av de gyldne damene. Tenker vi får trene litt sammen. Kaisa og Santi er fortsatt i apporterings-humør, så det kan jo bli morro!

Til slutt: Ha ei riktig god påske!!!


Når våren kommer kan vi begynne å trene på hjulet igjen.
Her er de i full aksjon.

Kaisa:





Hjelpestemeg, skal dette lurvelevenet på utstilling? Her må det vaskes og klippes!!!





Oi oi oi, treffer du, Santi??





Jada, hun treffer alltid!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar