VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



mandag 8. mars 2010

Vinterferie

27. februar reiste vi fra hår, hunder, vinter og Norge..til varme Lanzarote. Alltid trist å reise fra sørgmodige golden-øyne som ser på at bilen pakkes uten at de får bli med. Men- det er godt med ei hundefri uke iblant. Det var foreldrene mine som passet og stelte de etter alle kunstens regler. Så de led slettes ingen nød, og oppførte seg visstnok ganske så bra.

Vi hadde ei varm og fredelig uke på lanzarote. Dagene gikk stort sett med til å slappe av ved hotellet, ut og spise om kvelden, et par utflukter og littegrann shopping. Altså en ganske så normal syden-ferie. Og det var virkelig godt å bytte ut varmedressen med andre typer klær...

Heldigvis hadde våren funnet ut at det var på tide med et besøk mens vi var borte. Og søndag etter hjemkomst hadde jeg og Arvid en fin fin skitur på haddelandsheia. Sola varma skikkelig, det kjentes virkelig ut som om den værste vinteren definitivt var over. Santi og Kaisa var selvsagt fra seg av glede over å få oss tilbake. De snakket og hylete og rullet rundt og visste slettes ikke hvilken fot de skulle stå på. Åh, det er nydelig med noen som ALLTID er begeistret for oss...

Santi har mistet hele underulla nå. Den bare datt av, bokstavelig talt. Har aldri sett på maken. Jeg kunne dra ut pelsdotter, nesten imponerende å se hvor fort det gikk. Så nå har bamsen vår forlatt oss for ei stund, og vi har fått en strikkepinne i erstatning..Litt sånn tynn og lang og ikke helt i utstillingsfrisyre,- for å si det mildt. Man kan jo håpe at det gror seg til like fort som det falt av, men det pleier dessverre ikke å være på den måten.

Begge er i storform, fulle av energi. Santi ble mer og mer i farten etterhvert som pelsen forsvant, ho er valpete og leiken og lukker ørene når det måtte passe. Kanskje nok en trassalder:-) På tide jeg begynner å gjøre alvor av å finne en ny make til henne, skulle jo tatt seg ut om løpetida kom et par tre måneder før forventet denne gangen. Målet er å la henne bli mor til nok et Husbakken-kull- og jeg kjenner det kribler i magen når jeg tenker på det. Får håpe Santi er enig...





Det var fint å bo her for ei uke...

2 kommentarer:

  1. Regner med dere hadde en fin ferie på Lanzarote. Les gjerne mer om øya i denne reiseguiden jeg lager ;)

    SvarSlett