VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 25. februar 2010

Hår hår hår....

Santi er en pelsrik hund. Nydelig..i mine øyne iallefall. En stor isbjørn. Men denne pelsen skal nå byttes ut av og til, dessverre. Og da blir det hår. Mye hår. Når jeg børster henne ser det ut som om jeg har klippet en sau. Underulla faller av i STORE dotter. Jeg har en god børste som tar godt, og Santi nyter å få full overhaling. Kaisa leker med pelsdottene som fyker rundt i vinden.
Det blir hår inne også. Alle steder, daglig støvsuging kan ikke hindre det. Også nyvaskede klær har hår på seg.
Ikke alle her i huset er så begeistret for hundene i røytetida....men pytt sann, man trenger jo ikke gå med svart fleece genser de dagene(ukene...?) det står på??

Fpruten børsting så er det fortsatt turer i snøen som er vår hovedaktivitet. Og litt trening, og litt apportering. Santi har virkelig blitt glad i å hente dummien. Av og til graver jeg den ned i snøen så ho skal få litt å bryne seg på. Du kan tro ho blir kry når ho finner den etter iherdig leting!!

Joda, hundene er til glede og nytte. De er nemlig overbevist om at de er til stor hjelp i oppvasken . Kjøkkenbordet rydder de også gjerne. Utrolig kloke de hundene mine:-/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar