VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



lørdag 12. mars 2011

det blir nok vår....

Men ikke riktig enda, .........Nå har vi hatt snø siden oktober, og det kommer stadig mer.Sola er heldigvis til å stole på når den lurer seg fram, den er varm og god. Og vi fikk flere fine fjellturer i vinterferieuka, med sol og påskestemning. Vi benyttet oss av flere fine fjellområder: Verdal(med oppkjørte skiløyper, luksus!)Haddelandsheia, Hobbeslandheia- og selvsagt Sandvatn, nærmere bestemt den nedsnødde hytta til Signe og Terje.
Og noen dager var det så mildt og godt at det dryppa fra taket og det kom tunge takras med jevne mellomrom. Nydelig! Jeg skal nå invistere i ei god snøskuffe slik at jeg få måkt vekk noe av snøen på terassen. Tenk så nydelig å sitte på terassebord med solsteik og en kopp varm kaffe. Mmmmm.
Hundegården har ikke vært så flittig brukt i vinter, men nå spørs det om det ikke må måkes litt for å få plass til de to dronningene- som ikke er så overbegeistret for å sitte i "fengsel."
Det nærmer seg slutten på lydighetskurset. Nå er det stå under marsj vi trener på. Jeg har litt igjen før hun står der uten bruk av dobbeltkommando, men hun er på vei. Om jeg bare blir flittigere i treningen... Jeg har jo en ide om at man ikke skal trene om man ikke har lyst, og noen ganger må en lete litt etter den lysten...... Sannsynligvis er det bronsemerke-prøve i juni, og jeg er jo en skikkelig pyse om jeg ikke melder meg på der!!!....
I tillegg til litt lydighetstrening er det populært å hente dummier i snøen. De bakser i vei, og kommer glade som lerker tilbake med dummien- og får godbit.God trim for kropp og hode:-)
Denne uka har jeg vært på styremøte i Farsund og Lyngdal hundeklubb. Det er nytt for meg å være styremedlem, og jeg er jo heller ikke bosatt i verken Farsund eller Lyngdal. Men klubben ønsker å favne om nabokommunene også, og kanskje kan jeg prøve å bidra til at det kommer flere deltagere fra Eiken på diverse kurs og arrangementer. Litt flere enn bare meg.....
Til fredag drar jeg til Bergen på helgekurs i avl og genetikk. Det blir riktig så spennende! Skulle bare hatt ei løpetid her, så man etterhvert fikk brukt ny kunnskap i praksis!
Her er et par bilder fra vinterferiens skiturer.
Verdal:



Oppe på Blåberget, Haddelandsheia.

Kaisa skuer utover heia, her er vi visst i Åseral kommune.

1 kommentar:

  1. Gleder meg til vi skal på tur til Bergen til helga Kristine. :) Her har Kira fått nok en løpetid... skulle for din skyld heller ønske at det var Kaisa sin tur nå. ;) Men en ser jo tydelig hvor lite en kan planlegge og styre akkurat det der. Fine bilder du har lagt ut av flotte hunder og nydelig natur!!!

    SvarSlett