VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 16. november 2014

Lite å fortelle...

Men vi "koser" oss så best vi kan med regn og gråvær. Det lakker og lir mot advent og desember,- og kanskje det snart blir nødvendig å skifte til piggdekk?
Kaisa har nok bestemt seg for å vente lenge med løpetida denne gang. Den kommer vel sånn ti dager før jul tenker jeg...:)
Hverdagen ruller avgårde. Jeg og Arvid hadde oss ei svært avslappende uke i Tenriffe . Foruten lengsel etter de som ikke var med (deriblant Kaisa) var det  herlig med mye sol og varme!




Kaisa var som vanlig i Mandal. De skal ha stengt fra november til mars dette året, derfor valgte vi å ta ei ferieuke på ganske kort varsel. Kaisa er så godt kjent der,- men jeg gnages selvsagt med dårlig samvittighet uansett. Jeg er nok en hundeeier med mye unødvendig vond samvittighet ja......

Apropo Mandal Hundehotell, de har forsket på pulsmåling av hund og hunders språk. De skal ha et kurs/foredrag i Farsund til uka. Jeg tenkte å ta meg en tur for å høre på dem. De har tidligere spurt oss om det var greit at de filmet hundene våre så det hadde vært morro å se hvordan de bruker opptakene. Det er ikke sikkert Kaisa og Santi er med på noen filmsnutter, interessant likevel.
Jeg har tidligere vært på kurs i hundens språk med Arne Arrestad, kan jo bli morro å se hvordan de i Mandal kurser i forhold til han. Som jeg har skrevet tidligere her på bloggen var jeg noe sjokkert over hvordan han lot hunder av samme kjønn ha "møter" som ikke alltid ble like hyggelige...

Vi trasker fortsatt rundt i skog og hei. Verdens beste trim:) Arvid er flink til å erte meg med flotte turbilder de gangene han og Kaisa er på nydelig fjelltur mens jeg sitter og gnager på jobb. Dette er et typisk Arvid bilde:



Kaisa kan fortsatt gå ned et par kg, men hun begynner å få tilbake fasongen nå etter at vi startet med slankefor. Mosjon får hun masse av, det er nok inntaket som må begrenses. Som folk så dyr....

Her er vi ved et koselig vann på Haddelndsheia som jeg ikke vet navnet på. Det blåste og var kjempesurt, men i fint vær må det være en idyllisk plass.



I dag gikk vi inn til Bryggesåhommen. Vinden var sterk og det kom snøfnugg i lufta. Kaisa fikk seg en liten løpetur etter to elg som kom løpende:)
Ja, dette bildet var vel ikke akkurat noe blinkskudd, he he.



Vi har forresten bygget oss en garage til bobilen i tilknytning til løa. Det er godt å få den under tak, og vi har vel innsett at det ikke blir flere turer i år. Jeg får være musevakt i vinter,- og så er det bare å glede seg til vår og nye muligheter. Jeg har allerede begynt å planlegge reiserute til sommeren:) Så får tida vise om Kaisa blir eneste hund eller om hun en liten datter med seg:)

Ha ei fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar