VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



mandag 18. oktober 2010

Først må jeg komme med en liten kunngjøring: Den lille valpen vår har fått navn:-) Hun skal hete Husbakkens Enestående Maja Amiga.
Så nå kan jeg hviske Maja i øret hennes, og hun vet nok snart- om ikke allerede- hva hun heter.
Ute pøsregner det, jeg har nettopp kommet inn etter en tur med hundene- og sitter og koser meg meg med en kopp varm kakao. Takket være hundene kommer jeg meg ut i all slags vær, og det har jeg såååå godt av- selv om det ikke alltid frister like mye... I dag fikk forresten Kaisa en kort "los" på ett eller annet, trolig en elg, det brakte godt i skogen. Det er lenge siden hun har fått den rare losaktige bjeffinga nå, men i dag kom det noen "æu æu æu". Ikke så typisk golden å komme med slike lyder, men hun er jo noe helt for seg selv:-)Heldigvis var det ikke lange "jaktturen", snart var hun igjen innenfor en trygg radius.

Søndag var jeg og Kaisa med på Agilitysøndag i Lyngdal, nærmere bestemt i ridehallen. Det var Farsund og Lyngdal hundeklubb som arrangerte dagen, med Anne Haugland som primus motor. Det ble bygget en klasse 1 bane, og vi var 14 ekvipasjer som etter tur prøvde oss på banen. Det var både kjente og ukjente hunder og mennesker, av mange ulike raser. Veldig lenge siden jeg og Kaisa hadde vært og trent i hallen, og lenge siden jeg hadde prøvd flere hindre i ulike kombinasjoner. Kaisa var kjempeflink, det er jeg som har problemer med å bruke kroppen min riktig.
Hunden leser kroppen vår, hvor den vender, og det gjelder å løpe i riktig posisjon for at hun tar de rette hindre. Utrolig fascinerende. Jeg har gått to kurs med Kaisa, men det er leeeenge siden nå. Anne ga oss tips i forhold til hvordan det var lurt å løpe gjennom banen- men dagen var lagt opp som egen trening. Kjempefin dag, og jeg fikk virkelig tilbake motivasjonen til å trene mere agility med Kaisa i vinter. Hun er superflink , lett på foten og lett å styre- om en bare husker hvordan...Hun har litt å slekte på, pappa Nicko trener og konkurrerer også innen agility. Vi bare trener....
Jeg håper det blir bedre vær utover uka, med mere utetid for Maja. Jeg har begynt å ta henne ut for å tisse og bæsje etter soving og spising, men det kommer selvsagt mye inne også. De er ganske lekk disse små:-) Hun sovner stort sett over alt, i dag lurte ho seg til og med opp i senga til Kaisa. Kaisa begynner å fatte interesse for henne som hund, det går visst ann å leke med henne!! Men ikke for mye, nei, da kommer Santi og passer på. Eller jeg, hønemor som jeg er....

Lille Maja, med de halvåpne øynene sine. Hun har så mye hud/pels og tunge øyelokk at det er så vidt øynene kommer frem...men hun ser bra, snuppa!


Kaisa i kjent stil!"Jeg ligger slik helt til noen klør meg!"
Kosebamsen vår!!

Her har hun lurt seg oppi prinsesse-senga til Kaisa:-)


1 kommentar:

  1. Så gøy med agilitydagen i lyngdal da..Hadde tenkt å ta turen jeg også, men så ble det fisking i stede(må jo tenke litt på mannen også i denne ekstremhundetiden!!)
    Nydelig navn til den enestående Maja! Hun kommer nok til å bli en menneskeglad og kjærlig jente med den starten i livet! Nydelig er hun!

    SvarSlett