VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 13. oktober 2010

Tre golden ligger og slapper av. To i stua, og en bitte liten en i valpekassa si....Tre størrelser, large, medium- og small:-)) Den "smalle" blir stadig større, stødigere og er full av livslyst!!

Jeg tror jeg må ha et eget valpegen....Jeg liker den deilige ånden deres, den lukter melk og..nydelig. Det må innrømmes at de til tider lukter litt tiss, men det er nå heller ikke så farlig. Å ligge på gulvet og bli vasket av en bitte liten valpetunge, finnes ikke noe som er mere avstressende. Og så har jeg dessverre bare en, men jeg nyter henne i fulle drag. Enda har jeg valpekassa i valperommet, vi forhøyet den litt i inngangen. Men snart må den nok bort, særlig om morgenen er hun ganske ivrig etter å komme over. Da har hun samlet seg mye energi i løpet av natta, og vil gjerne være med oss på kjøkkenet. Hun tusler mye rundt i huset, blir vandt med alle lyder et hus har å by på. En liten vask måtte også til, ikke særlig populært å bli skyldt under springen... Kaisa ser på henne med undring og skrekk, hvor kommer denne lille utgaven fra? Er det virkelig en hund?

Familien som skal få den ære å bli eiere av gullklumpen har vært på besøk. Noen syntes det var leeeenge å vente fire uker til å få henne med hjem...Men snart gjør hun Stavangerjente av seg, det blir mye nytt og spennende!


I dag var begge hundene med løse på tur, for første gang. Jeg passet på at Santi ikke tok seg noen bad, vil ikke kjøle ned spenene av fare for betennelse. De storkoste seg sammen, Santi var helt i den himmelske sky! Hun feller pels nå, ALT skal visst av. Tisper ser ille ut etter fødsel, Santi intet unntak. Nå er hun riktignok ikke så tynn denne gang, men pelsen er i fritt fall. Jeg pleier å børste henne et stykke fra huset, på et jorde. Så flyyr pelsdottene avgårde mens Kaisa prøver å fange dem- Det ser nesten ut som om jeg har slaktet en av sauene som beiter like ved huset vårt....
Jeg skulle prøve å ta et stå-bilde av valpen i dag. Det viste seg selvsagt å ikke være så lett. Resultatet ble ikke av det beste, vi prøver igjen seinere:-) Men her er noen smakebiter av minstemann!

Santi har begynt å oppdra og "leke" med valpen.

Denne må jeg smake på...


Søt, jeg?

Nei, nei, ikke slik...!

Her trenger vi trening!
Jeg kan være en skikkelig luring...
Det er mye som skal utforskes!
Nå har hun begynt å spise valpefor, oppbløtt i melkeerstatning. Digg!


1 kommentar:

  1. Herlighet, hun er jo blitt gedigen!! Hun klarer seg nok godt som ene barn hun her, så mye oppmerksomhet å kjærlighet som hun får!!

    SvarSlett