VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



mandag 24. januar 2011

Jeg har funnet ut at mine blogginnlegg ofte begynner med en vær-rapport....Og i skrivende stund er det is is is is ute.....Fra taket henger snø/is faretruende langt utover, jeg venter på at siste rest skal rase ned. Og det helst uten noen firbeinte under. Ingen får lov til å slippe hundene ut ubevoktet, vil jo helst ikke at de skal ende sine dager under et takras! Brodder er jo en fin oppfinnelse, når man bare tar seg bryet med å ta de på. Hvis ikke blir det fort ufrivillig og uatletisk isdans... Å jo, vi gleder oss til vår!
Fredag var både jeg og Arvid hjemme. Han fikk lokket meg med på en skitur som var en smule lengre enn jeg hadde tenkt, men på Siljes nye ski gikk det taktfast oppover og oppover:-) Santi og Kaisa blir yr av glede når de blir med på tur i spennende terreng. Kaisa løper og løper og stråler av lykke, Santi stråler også - men tar ikke alle de ekstra "sløyfene" som jenta hennes gjør:-))
På søndag var det aldeles nydelig vær, plussgrader og sol fra klar himmel!! Jeg fikk jammen meg lurt med meg hele familien på en liten tur,- til fots denne gang. Finnes det noe bedre enn å sitte i sola med en kopp varm kakao, kjenne varmen og se på hundene som storkoser seg....

I morgen skal jeg og Kaisa begynne på kurs, viderekommende lydighet. Det gleder jeg meg veeeldig til!
Til slutt må det jo nevnes at Maja har blitt over fire måneder allerede, og hun har det riktig så bra i Stavanger. Maja har startet på valpekurs i regi av Siddis hundeskole, men hun har deltatt jevnlig på valpesosialisering fra hun kom til sitt nye hjem. Hun er visstnok fortsatt god på kontakt, og da har man jo et glimrende utgangspunkt for å få til et godt samarbeid med henne! Det blir nok ikke så altfor lenge til jeg må ta turen og hilse på henne igjen, snuppeduppa!
Husbakkens enestående Maja Amiga! Se så nyyyydelig hun er!!!!

Her har vi passert Sandvatn på fredagens skitur.

Kaisa storkoser seg på søndagsturen vår!

Santi skuer over nydelig vinterlandskap!


"Livet er herlig!!"

2 kommentarer:

  1. Sååå fin lille Maja er/blir! Hilsen Stolt "bestemor" i Sandefjord

    SvarSlett