VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 2. desember 2012

Jippi, vi har fått litt snø!! 1. desember begynte det å snø og adventstemningen kom smygende! Hundene liker det hvite, det er tydeligvis mye bedre å gå tur når det er snø i skogen. Jeg har funnet frem vinterbunaden(varmedressen)- veldig god å krype inn i når kuldegradene begynner å bli mange! Og så blir den plutselig veldig varm når jeg har fått opp tempoet....det kan ikke anbefales å gå en topptur med varmedress og tunge varme sko. Ja ja, kondisen har kanskje godt av det:)

Torsdag var jeg som tidligere nevnt på julegateåpning- denne gangen som en av utstillerne. Jeg hadde ganske kalde føtter og angret en stund ganske mange smuler på at jeg hadde meldt på
Hundens Netthandel .. I mitt stille sinn så jeg for meg at jeg ble sittende som en gallionsfigur midt oppi alt hundeutstyret... Men tenk, slik skal man aldri tenke. Og det ble faktisk VELDIG hyggelig!! Stort sett hele kvelden hadde jeg gjester på standen min- flere av dem handlet:) Arvid måtte være løpegutt og skaffe meg vekslepenger, - kanskje var det en fysisk butikk jeg skulle ha satset på...?? Jeg fikk vist at jeg fantes, at det er mulig å handle saker til den firbente innenfor kommunegrensa. Så joda, kvelden gikk mye bedre enn forventet,- jeg stiller gjerne som utstiller igjen!

Santi er trolig/forhåpentligvis  innbilt svanger. Hun er nå ca tre uker etter endt løpetid, altså på den tiden da en svanger hund kan endre mønster med tanke på appetitt og aktivitet. Hun har sluttet å spise tørrfor, hun vil ikke se på det engang. Hun har kastet opp en gang og til tider sikler hun litt. På tur er hun definitivt ikke i farta. Santi pleier være slik omtrent på dette tidspunktet etter endt løpetid og jeg regner med at det er hormonene som er årsaken nå også.  Tjuvparet er hun iallefall ikke..Jeg kunne selvsagt ha latt henne sultestreike noen dager,- men klarer ikke se på at hun ikke får i seg noe næring. Jeg har dermed gitt henne litt alternativ mat: Kokt ris, litt kjøtt og annet som er digg- det går rett ned! Sikkert mange som mener det er dumt å "skjemme" henne ut,- men jeg er ganske sikker på at hun kommer tilbake til seg selv etter en stund. Og bare prøv å overtale en sta golden til å spise tørrforet sitt når det er det siste hun vil. Egentlig kunne jeg tenkt meg å gå over til å fore med vom. Ganske sikker på at det ville ha smakt uansett syklus,- og at det hadde vært bra for både kropp og pels. Vi får se....
Kaisa har forresten ingen løpetid nei. Hvorfor skulle hun følge etter mor når vi forventet at det var det hun ville gjøre? Neida, holde oss på ventebenken, det er hun flink til!

Etter en tur i snøen er det godt å ligge fu i fang:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar