VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 28. november 2012

Hver morgen er velkomstkomiteen på plass. Alle med hund vet nøyaktig hva det betyr: Glade øyne, kropper og haler. Eendelig, der var du oppe!! Mine har dessuten et ekstra "gir" som jeg har programmert i et litt uklokt øyeblikk. De får nemlig en snutt brød av meg ved kjøkkenbenken hver morgen. Med en matglad golden kan du jo tenke deg hva en slik uheldig tradisjon kan medføre av enorm logring og gledesutbrudd....Jeg har vurdert å slutte med denne "vanen" da de til tider tar helt av i morgenritualet, men har ikke fått meg til å slutte enda.
I dag var det forøvrig bare en hyperglad hund som møtte meg. Mystisk. Snart hørte jeg ivrig skraping på døra som fører ned til den (u) koselige kjelleren vår. Da jeg åpnet døra ble jeg møtt av Santi som nesten logret seg dobbel av glede over å komme inn i ganga igjen. Stakkars, hun hadde fått lurt seg ned-sikkert i jakt etter noe spiselig- og hadde selvsagt ikke klart å få lukket døra opp igjen fra den andre  siden. Santi bjeffer sjelden innomhus, hun hadde derfor ikke fått gitt beskjed om at hun hadde låst seg ute. Kanskje hun har lært at dit ned går man ikke aleine om natta. Ja ja, var nå godt hun ikke lurte seg bort i ei musefelle:))
Kaisa og Santi har vært nok en gang i Lyngdal på "trening". Forrige gang var vi så mange at gruppen ble delt i to. Det er morro at det igjen kommer folk på samlingene i Kvavik ridehall. Målet er bronsemerket, for min del er det like så mye å komme sammen med andre hunder og hundemennesker. Så får jeg heller kjøre en time..:(
I morgen skal jeg være utstiller med Hundens Netthandel  på julegateåpning i eiken. Gate og gate,- vi har vel egentlig ingen gate- men det samles noen utstillere , juletreet tennes, nissen kommer, noen synger- og det kommer endel folk .Det blir en fin mulighet for meg til å vise noen av produktene jeg selger. Men du skal vite at jeg ALDRI har stått på stand før og det kjennes ganske merkelig i bunn og grunn. Jeg får nok ikke tildelt mange kvadratmetrene,- og med alle varene jeg har lyst til å vise frem er det fare for at det vil fortone seg som et mylder av hundeutstyr. Om jeg kommer til å selge s¨å mye er jeg kanskje litt usikker på, de fleste går nok bare og kikker på slik en kveld. Tenker nok at enkelte er litt nysgjerrige på hva denne Hundens Netthandel har å by på,- Noen gode tilbud skal jeg friste med, bl.annet billige vetbed og snop av diverse slag.Jeg har begynt å pakke ned ting og tang i esker, de ble ganske fulle....
Jeg har jo så mye fiiiiint, jeg får prøve å dandere på en innbydende og oversiktlig måte...Dere skal få et referat på bloggen om hvordan det foreløp- kanskje får jeg fotografert handelskvinnen også:) skulle kanskje hatt på meg nissedrakt,- og hale..??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar