VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



fredag 26. november 2010

Kalde dager

Brrrrrr, nå er det virkelig kaldt i Eiken!! Hadde det ikke vært for varmedressen min vet jeg ikke hvordan jeg skulle overlevd kulda:-(
Men ut må vi, og når en har gått et stykke i tjukke klær kommer varmen fort tilbake til kroppen....
Det finnes ikke så mange levende lemen lenger, men det finnes noe som er nesten like spennende: Dypfryste lemenlik. Knask knask, rene førjulsgodteriet. "Slipp" sier jeg,"nå gjelder det å svelge fort" tenker hundene. Og ned går de, med hud og hår,- men uten sprellende føtter...
På søndag var jeg og Kaisa en tur i hallen i Lyngdal for å trene litt agility- og treffe andre hunder og mennesker. Det hadde vært valpekurs i helga, og klubben hadde lånt hallen. Dermed var det åpnet for å trene etter at kurset var slutt. Vi var kun tre hunder, Kaisa, en Lanchester Heeler,- og en Bearded Collie. Tre ulike hunder som koste seg i hallen.
Vi hadde ute bommen,- og jeg prøvde å trene på å stoppe på feltet. Jeg brukte godbit-skål i enden, dermed stoppet Kaisa for å spise- selvsagt. Dette gikk jo supert, full fart over for så å stoppe med bakbeina på feltet og nyte godbiten.
Men da jeg skulle prøve tunnel og bom hadde ikke snuppa tid til å ta hele bommen. Hun hoppet opp på bommen der den har full høyde- dårlig forklart, men de som kjenner til hinderet vet at det er et stykke opp. Men hun har god sprett Kaisa-frøkna- og klarte dermed å belønne seg selv uten å ha tatt hinderet perfekt...:-/
På tirsdag tok jeg turen til Kristiansand for å høre på Anders Hallgren. Lyngdal og Farsund hundeklubb arrangerte busstransport fra Lyngdal for de som ønsket å ta turen. Jeg hev meg på der, selv om veien jo ble enda lenger....
Anders Hallgren er jo en kjent hundepsykolog som jeg har lest noen bøker av for endel år siden. Mange mennesker hadde kommet til UIA denne kvelden for å høre han "forelese."
Han formidlet sitt budskap på en humoristisk måte , latteren satt løst i salen under det halvannen time lange foredraget.
Adventstiden begynner snart- en herlig tid. Jeg er kjempeglad i desember, koser meg med alt som hører julen til. Snart skal julepynt komme på plass- og litt småkaker må jeg jo bake. Men i år må jeg ha øyer i nakken så ikke Santi lurer til seg nybaksten -hun er værre en de beryktede tyvene....
Her har hun oppnådd belønning altfor mange ganger- når jeg ikke har passet godt nok på. Jada, min feil. Hunder er slettes ikke dumme, de gjør det som lønner seg:-))



Morro å leikesloss i hundesenga! Kaisa byr opp til leik, og Santi leker med "barnet" sitt.
Her så de sørgmodige ut:-(




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar