VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 30. oktober 2011

Valpetreff!



I går fikk jeg endelig treffe igjen både valper og valpekjøpere! Jeg hadde gledet meg lenge til denne dagen,- og jeg håpte inderlig at været skulle holde...Og tenk, det regnet IKKE det grann!

Fire av de fem Nydelige valpene kom. Det ble selvsagt langt for Balder å komme helt fra Eidfjord, - men jeg er ganske sikker på at jeg får treffe han en annen gang!

Valpene er nå litt over fire måneder,- og de hadde selvsagt vokst bra siden de forlot Eiken. Men likevel,- de var valper. Jeg kunne godt kjenne dem igjen, det virker som om de fortsatt har beholdt mye av den personligheten de hadde da de reiste herfra. Nå er jo jeg ei innhabil myrsnipe, men de var altså veldig pene, søte og harmoniske.....

Det er ingen tvil i min sjel om at Kaisa og Santi kjente igjen barn og barnebarn. Kaisa oppførte seg som en oppdragende mor igjen. Hun fant unormalt mange pinner i skogen som måtte tygges på- kun for å markere litt styrke når valpene selvsagt syntes denne pinnen var svært spennende. Og barna skjønte fortsatt "nei" språket til mor..... Jeg kunne se på Kaisa at hun koste seg stort, hun fikk mamma "glimtet" i øynene igjen:-) Og valpene utforsket mange av de samme stedene som da de bodde her. Under hengepilen, opp i skråningen der potetene grodde,(litt garnerarbeid fikk de også gjort) inn og snuse i hundegården. Santi var igjen den godmodige bestemor, hun koste seg virkelig!

Vi gikk oss en ørliten skogstur i starten- bare for å få skitnet til de rene pelsene....:-0 Kaisa la seg fornøyd ned i en bekk for å "vise" hvordan slikt skal gjøres...og valpene viste mor hvor flinke de var blitt til å følge etter....

Etter turen var det tid for lunsj og middagshvil for de små. De tobente spiste grøt- og bollene som ikke hadde funnet veien til hundenes mage før steking...

(Det skjedde selvsagt nok en kjøkkenulykke før gjestene kom.7-8 hevede boller var plutselig borte. Veldig festlig. Heldigvis har mine hunder mager av stål,- og jeg har faktisk ikke merket noe som helst i etterkant. )

Etter lunsj bar det ut igjen. Bare for morro fikk alle valpene prøve å løpe gjennom agility-tunellen. Dette gikk kjempefint, alle som en klarte denne utfordringen med glans. Vi snakket litt om lydighetsøvelser, innkalling, hverdagsklipp - men mest av alt fikk de leke, og eierne prate. Valpene var så harmoniske og gode, eierne skal ha så MYE takk for at de har tatt så godt vare på dem. Alle har vært på valpekurs, kjempeflott!!

Jeg har veldig lyst til å invitere alle igjen når de er blitt noen måneder eldre,- og jeg er ganske sikker på at de kommer tilbake , alle som en!
Ved hjemreise var de så trøtte at øynene gikk nesten i kryss,- jeg er hundre prosent sikker på at de hadde en rolig lørdagskveld! Også Santi og Kaisa var trette, da flatet rett ut da familien hadde reist. Men i dag, da måtte de ut og snuse og lukte! Hm, hadde de glemt litt leverpostei? Kanskje det var en valp der i dag også? Gode hundene!

Kristine hadde sååå mye godt i lommene!

Belina tok på seg litt gartnerarbeid!


Stompen var ikke minst lenger:-) Signe Marit og Amy!



Kira Cash! Mormor Santi- og hm..Amy? Belina? Kaisa og Belina.



Fin gjeng!

Dette var jo gøy!

1 kommentar:

  1. Takk for i går og for et kjempeflott valpetreff. Det var såå moro å treffe alle sammen, klart vi kommer tilbake:) Amy sov nesten uavbrutt fra vi dro fra Eiken og til morraen, kun avbrutt av et kveldsmåltid...ja hun har tom sovet ekstra mye i dag også. Inhabil?:)ja uansett, valpene var virkelig nydelige alle sammen, og kjempegøy å få se bildene.
    Ønsker dere alle sammen ei fin uke!

    Mvh Signe Marit (og Amy)

    SvarSlett