VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 27. mars 2013

Ultralyd i påskesol

Jepp, da har vi tatt ultralyd! Vi hadde fått time klokka ni, gjett hvem som var presis utenfor veterinærkontoret?  Jeg var jo ganske så siker på at ho var drektig og hadde egentlig bestemt meg for å droppe ultralyd denne gangen. Men jeg klarte jo ikke det, ville vite helt sikkert om det var noen bankenede hjerter inne i magen hennes. Vi barberte henne ikke, men det var likevel enkelt å se at der var fostre der inne. Noe iherdig forsøk på å telle ble ikke gjort, jeg har ikke tro på den tellinga uansett. Men som vi kunne se bærer hun på et normalt kull foreløpig, jippiiii:)))
Hun hadde jo kun en paring, men etter som prøvene viste var det på rett tidspunkt.
Dermed er det ingen tvil, Kaisa er 4 uker drektig og det er 5 uker igjen til fødsel! Nå er det ingen vei tilbake, tida går vannvittig fort,- om ikke lenge har vi forhåpentligvis valpene her!
Jeg har allerede vært i kontakt med flere potensielle valpekjøpere. Det er veldig hyggelig,- og også veldig spennende. Å selge valper er ikke som å selge biler....Det er så viktig å finne den rette person, den rette familien til den rette valpen. Jeg blir nødt til å vite en god del om kjøperens tanker om hverdagen med en goldenvalp/unghund/voksen hund.  Dette er kun mitt 4. kull, jeg er forholdvis ny i gamet, men merker likevel at jeg har blitt erfaringer rikere etter hver gang.
Og så er det utrolig kjekt å ha kontakt med ivrige kjøpere i løpet av svangerskap, fødsel og etter levering. Nå som jeg vet hun er drektig blir alt enda mere virkelig, både for meg og valpekjøperne:)
Det er påske og vi opplever tidenes flotteste påskevær. Det er synd at Kaisa ikke kan bli med på milelange skiturer, det er ikke helt det samme å gå tur uten hund,- men jeg skal love deg at hun får sin daglige mosjon likevel.
Matlysten er fortsatt laber, jeg kan kjenne at livmora er stram, hun er utrolig trøtt og sover myyyye. Joda, hun er veeeeldig drektig, snuppa mi!
Søndag hadde vi litt bursdagsfeiring for Arvid i hagen. Selv om Kaisa matvegrer så er hun veldig interessert i annen spiselig mat. Som dere ser så plasserer hun seg strategisk...:)
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar