VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



mandag 1. april 2013

Og der var vi halvvegs!

Ja tenk, i dag er Kaisa 32 dager drektig og dermed godt og vel halvvegs i svangerskapet!
Jeg kan fint kjenne at hun begynner å få en litt annerledes fasong, hun ser mere firkantet ut enn hun vanligvis gjør. Hundefor er fortsatt like lite populært. Jeg vrir hjernen for å finne kreative løsninger som kan lure i henne næringsfull mat. Menneskemat, det vil hun gladelig ha, leverpostei på brødskive er snadder,- men hun trenger fullverdig for. Det som fungerer best er å bløte tørrforet godt, for så å mose det sammen med noe mer smakelig. F.eks leverpostei, ris, kyllinfilet, kotelett...det må moses godt slik at hun ikke har mulighet til å velge ut det beste. På den måten har jeg fått i henne et godt måltid hver dag, og så håper jeg matlysten snart vil ta seg opp.

Været har jo vært helt førsteklasses denne påska. Sol hver eneste dag. Nattekulda har gjort snøen standhaftig, det er ikke så mye som har smeltet til tross for varme solstråler om dagen. Skiføret har dermed vært helt topp. Vi liker å gå på ski, tursekken har vært pakket ut og inn mange ganger:) Men kun en skitur har Kaisa vært med på. Da gikk vi ikke mange kilometrene, men det ble selvsagt bålkos og god goldentigging:)
Den gravide har dermed fått sine turer på for og ettermiddag. Men i dag var det hennes tur. Resten av familien var på skitur i Åseral og i Landdalen,- mens jeg og Kaisa tok turen inn til Rudlenede. Litt skitur, mye avslapping i hagen og fottur til Husbakken, den lille høyden som tar morgensola vår og som er opphavet til kennelnavnet.
Fotturen til Husbakken holdt forresten på å koste meg dyrt. Jeg klarte å skli på is under snø, deiset albuen i isen med full kraft.Au au au, stjerner og planeter....kvalm av smerte dinglet jeg meg nedover . Min søster er radiograf, og med smertefull stemme ønsket jeg å få stilt bruddiagnosen per tlf. Slikt lar seg dessverre ikke gjøre, men nå sitter jeg her med armen i fatle og håper jeg slipper å ta turen til Flekkefjord for å ta bilder. Arvid sier at"det går nok over", jeg velger å stole på han i kveld til tross for min hypokonderaktige natur:))
Kaisa kom seg lett nedover, hun er en hund som pleier ha god fart på tur. Og hun er i fin form, synes kanskje hun sover litt mindre, virker litt mindre uggen og kvalm enn for ei uke tilbake.
Vet å lete litt på nett fant jeg dette bilde som skal forestille et hundefoster 30 dager gammel. Synes nesten det ligner litt på en golden?

Her er noen bilder av prinsesse drektig. Noen som synes hun har endret fasong? Tja, er nok bare mor sjøl som kan se det så tidlig....

 
 
 
Morro å snuse på bare flekker i skogen!
 
 
 
 
Her kommer jeg!
 
 
Kaisa har satt stor pris på å rulle seg i svangerskapet, tror det er noe som følger med!
 



Her er hun på toppen av Husbakken, står og skuer over Meland.

 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar