VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 14. juli 2011



En liten oppdatering fra valpeverdenen! De nydelige små blir ikke mindre nydelige ettersom dagene går. Det skjer endringer hver eneste dag, så her gjelder det å ikke gå glipp av noe! Nå er det veldig tydelig at ørene har åpnet seg enda mere, det er vanskeligere å komme "uhørt" inn på valperommet. Om ikke de sover tungt som steiner, så kikker de gjerne opp litt for å høre hva som skjer. Kunne det være mamma som kom? Når jeg setter meg i kassa og prater til de, kommer de stotrende mot meg med logrende hale. De blir mere treffsikre i leiken, og jeg kan kjenne at alle har fått noen små tenner på plass. Tenner som de skal ha en tre-fire måneder,- før de faller ut. Så de er på god vei til å få piraya-tenner, og det er nok noen som skal streve litt med dem i ukene som kommer...tenker jeg....

De får nå to måltider til dagen, fortsatt er det valpefor oppbløtt og mikset med morsmelkerstatning. De slikker, sutter, suger og svelger. Som regel sovner noen av dem i matfatet, mett og god. Bordmanerene er det så som så med, hender at de sklir innover matfatet. Jeg hadde satset litt på at kaisa skulle ta seg av oppvasken, men hun foretrekker maten som ligger igjen i matfatet,- og ikke den som er festet i valpepelsene:-)

I går fikk vi flott besøk av 13!!valper og to mødre(hundemødre altså.) Valpene var fordelt på to tisper, Islandsk Fårehund og Finsk Lapphund. De var sju uker og helt til å spise opp! Eieren til valpene ønsket at de skulle få treffe voksne, stabile hunder. Og Santi syntes det var helt topp! Kaisa hadde også en viss interesse av dette merkelige besøket, men hun ville gjerne holde melka si for seg selv:-) Utrolig så mye som skjer i løpet av fire uker, plutselig ble mine Nydelige ganske så små...

Til helga kommer tre valpekjøpere på besøk, det blir veldig fint å treffe spente kjøpere! Kjekt å vise frem de små nurkene, jeg regner med at de faller i smak:-)

"Der tok jeg nesa di!"
Ei jente har sovnet i matfatet...

Mmmm, ganske godt!

En nydelig valp, Islandsk Fårehund, fra kennel Lappevennen
"I all verden, hvor kom alle disse fra?"

2 kommentarer:

  1. Nydelige valper, gratulerer sååå masse.!!

    Hilsen pensjonat fruas mamma

    SvarSlett