VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



tirsdag 5. juli 2011

16 dager!

Så var det tid for en liten oppdatering fra valpekassa:-)
Aller først så må jeg grattulere Otto, Dewmist Sorrento, som nå er blitt NUCH!!! Hurra for en nydelig goldengutt!! Kaisa er så stolt så stolt, og barna har nå fått en pappa med fin tittel:-))Bare to år og to dager da championatet var i boks, første gang i åpen klasse. Fantastisk. Og så tilbake til arvingene hans...Øynene blir større og større, stegene blir flere,- men det er nå mest sjangling bortover mot melkefatet. Det er iallefall melkebutikken som er målet, . men noen tar helt feil kurs. Bak ryggen på Kaisa, over beinet, mellom frambeina- men så kommer de seg på plass til slutt. Og når Kaisa slepper melken etter iherdig jobbing med munn og labber- da drikkes det til den store gullmedalje. Det å høre når hun slipper melk og alle drikke, det er egentlig helt fantastisk. De blir helt stive i kroppen, halene løfter seg, noen logrer forsiktig- og så gjelder det å svelge og svelge og svelge. Og når strømmen minsker tror alle at det er mere melk i nabospenen, så da er det vill bytting av spener for å sjekke om naboen hadde mere i sin melkekopp. Det var det selvsagt ikke. Men når magene er mette og gode er det ikke lenge før de atter engang sovner. Av og til er det noen som ynker seg litt før de finner rette sovestilling. Da tenker hønemor(jeg) at de kanskje har litt vondt i magen, og sender endel bekymrede tanker- inntil de alle ligger der i den dypeste søvn med gode rykninger i kroppen. I går så jeg et par som prøvde seg på den første forsiktige leken. Den varte bare noen sekunder,- før trøtteheten overtok. Jeg har også fått respons på min kontakt med logring! Det er jo omtrent like stort som når ens eget barn tar de første steg. Ok, der tok jeg litt hardt i, men det er rørende og godt når en liten valp på to uker logrer til deg!!!Litt sommervarme har vi også hatt, selv om det stabile høytrykket ser ut til å la vente på seg. Det er nok ikke fritt for at jeg kunne hatt god lyst på en ferie, og er gjerne litt i overkant opptatt av at vi må få sol og sommer i Eiken denne sommeren. Hunder er jo min store lidenskap,- men jeg er også veldig glad i å reise. Det er to interesser som ikke alltid lar seg kombinere like bra....Men denne sommeren er og blir en valpesommer, så får vi flykte til varmere strøk når løvet begynner å gulne:-))

Her er et par smakebiter fra "sommerferien" min.

"Her kommer jeg!"


Zzzzzz...

Kaisa tar rumpevasken med stort alvor.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar