VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 28. juli 2011

Fem og ei halv uke



Det er mye god terapi i hunder. Også jeg har sittet sjokkert og sett og hørt på de grusomste nyheter. Det hele er så uvirkelig at vi ikke kan forestille oss - og kanskje skal jeg heller ikke prøve på nettopp det. Selv om jeg ikke har noen kjente som har vær direkte rammet, blir man påvirket av alle tragediene. Da er det utrolig godt å ha valper- og hunder i hus. Man får andre tanker i hodet for en stakket stund,- en hverdag med fem valper i hus gir nok å henge fingrene i, og gode følelser. Det føltes noe for trivielt å blogge om min valpehverdag de første dagene etter terrorhandlingene, men nå er det en uke siden forrige oppdatering - og tid for nye bilder av de Nydelige! Vi har hatt nydelig vær de siste dagene, og valpene er ute stort sett hele tiden. De veksler mellom å være i hagen, utenfor valperommet,- og i hundegården. Ekstra stas er det å leke med Santi på plenen. Hun er overbegeistret for barnebarna sine og riktig smiler mens hun hiver seg rundt og leker med de små isbjørnene. Nydelig å se på! Valpene har selvsagt hilst på mange typer mennesker. Små, gamle, unge, damer og menn. Snart er det tid for litt bilkjøring. De er fortsatt en fredelig gjeng, de våkne periodene er ikke altfor lange, leken er ikke altfor voldsom. Men til tider kan jeg høre en ynkelig valpepiping når bror eller søster har bitt litt for kraftig. Viktig læring for de små, bitehemming må trenes på. Tennene er sylskarpe nå, ikke direkte behagelig om de blir kvesset på ei naken tå:-)

I dag har vi forsøkt å ta stå-bilder av valpene som har rukket å blitt fem og ei halv uke gammel.
Ja, vi har forsøkt... For la det være klinkende klart: Å ta fine stå bilder er en ferdighet som jeg ikke har helt inne....jeg vil jo ikke at de skal se dårligere ut på bilder enn i virkeligheten, men neimen om det er enkelt å få plassert fire små føtter der de skal være, halen i riktig possisjon, halsen fint strukket.Hmf. Min unnskyldning får være at dette kun er mitt tredje kull :-)

Men har har dere dem!

Største jente-( som absolutt ikke klarte å posere i ønsket possisjon..)




Merket jente.




Umerket jente.



Største gutt


Og største gutt.



Og minstemann, som egentlig er veldig pen....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar