VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



mandag 11. juli 2011

Kaisa tre år!

Gratulerer med dagen til Kaisa og alle hennes søsken! Tre år er gått siden hun ble født en regntung sommernatt. I kullet hennes var det fem tisper , fem tisper for meg å velge mellom. Og det var Kaisa som ble igjen hos oss, lille vakre Kaisa. At hun nå er blitt mor er litt rart å tenke på, hun er også blitt tante:-) Jeg håper alle hennes søsken har hatt en riktig fin sommerdag!! Noen bursdagskake ble det ikke på dronningen, men hun fikk spise opp restvalpematen som ble servert for første gang i dag. Alle valpene fikk smake på annet enn morsmelk i dag. En etter en satt de på fanget og slikket i seg en velling av valpefor oppbløtt i morsmelkserstatning.(For hunder...) Vellingen blir knust i hurtigmikseren - og jeg satser på at den blir ren og fin i oppvaskmaskinen... De skal få smake bittelitt i morgen også alene, før de etterhvert får spise sammen i et rundt fat. Jeg tror Kaisa syntes de luktet veeeldig godt etter måltidet, skjønte ikke helt at det virkelig var nødvendig med mere mat enn hennes ypperlige melk. Og melken er fortsatt det viktigste, men litt etter litt er det valpefor som blir viktigste næring.Valpene har nå fått sin andre ormekur. Ingen løse mager etter den, heldigvis. De måtte veies før kuren. Største valp er fortsatt ene tispa, hun var litt over 2 kg, tre var 1.5, og den minste gutten 1.4. De er altså ikke verdens største goldenvalper, men du så herlige!!!Santi synes til tider de er veldig fristende disse barnebarna. Hun står drømmende og ser inn i valpekassa. Hun har snust godt på dem , og hadde nok tatt en rumpevask om det ble behov. Selvsagt under kontroll av meg, men av og til er det som om Kaisa ser på Santi og tenker:"Ja, kan du ikke passe dem for meg en kveld? "

Santi kikker på barnebarna sine.



Minste gutten klar for en spasertur.

Største gutt, første måltid.

2 kommentarer:

  1. Hei, kjempekjekt å lese bloggen din. Du skriver så levende og godt. Veldig interessant å følge med. Anita fra Sigdal

    SvarSlett
  2. Heisann,kjempefin blogg du har! Gleder meg VELDIG til å få ein av dei to små hvalpe gutane<3 Det er veldig intressant og følge med på bloggen din. Helsin Maria 12 år frå Eidfjord.

    SvarSlett