VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 21. juli 2011

Ute!

ENDELIG fikk vi en solskinnsdag! Dermed var det klart for valpenes første tur ut! Onsdag ettermiddag ble det en kort visitt på terassen. Alle tok dette med stor ro, klart det var spennende, men lite piping og ynking. Og selvsagt: Etter få minutter sov de alle mann.... Tidligere hadde vi høner i hagen, og da opplevde jeg en gang å overraske en hønsehauk med klørne i ei høne. Det var en særdeles ekkel opplevelse, - og jeg vil nødig at det skal komme en hauk og angripe en liten valp-huff, tanken er jo ikke til å tenke engang. Så jeg vokter dem bra når de er ute, men har heldigvis ikke sett noe til den ufyselige fuglen. Vi skal sette nett over hundegården, men akkurat nå er alle nett over jordbærene våre... Vi nyter jordbær nesten hver kveld nå, fantastisk nydelig, og jammen har de klart å bli røde til tross for at de har blitt dusjet daglig:-)
I dag var været enda bedre. Jeg måte pønske ut et nytt uteområde, et sted der vi kunne kose oss alle sammen. Terassen ble for varm, men vi fant oss et nytt spennende sted med nye ting å utforske! Der var det plass til solsenga mi også, og mens valpene sov i skyggen koste jeg meg i sola med bok og snop. Nyyydelig. Plenklipper på nært hold fikk de også oppleve,- det var visst ikke til å få panikk av. Litt lekeslossing blir det jo, men jeg må si at jeg synes de tar livet veldig med ro:-) Et trivelig kull. Men de lader nok bare batteriene, vi får se om det ikke er mere sprut i de om et par uker!!
I dag får de for første gang tre måltider. Kveldsmat er enda ikke gitt, men frokost og lunsj har gått ned på høykant. Nå har de lært å åpne munnen og tygge, det er ikke lenger noen sugelyder i matfatet.
Men nå er det tid for dagens jordbær! Og her er smakebiter fra første dag ute:
Her koooste vi oss!

Kaisa venter på rester...





Hm...






Smake?



















2 kommentarer: