VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 28. april 2013

Danny, norsk utstillingchampion!

Gratulerer til pappa Danny, Dentassie Double Trouble som ble NUCH i går!! Dermed kan valpene "smykke" seg med å ha en far som allerede har blitt champion, kjempemorro!Gratulerer så mye , Børge !!

I skrivende stund er Kaisa på dag 60. Det er ingen tegn til at fødselen er nært forestående, så her må man bare smøre seg med tålmodighet. Jeg finner ikke helt den smøretuba, magen min har vært i "valpingmodus" i flere dager allerede. Men tempen hennes er stabil , holder seg rundt 37.5 pluss/minus. Hun sover godt om natta, er rolig og stresser ikke med graving eller andre ting som skulle tilsi at oppblokkingen nærmer seg. Melka er imidlertid på plass, hun slimer endel og virker ganske stinn i magen nå. Dagene består av små korte turer og myyyye soving. Tenker det blir herlig for henne å få bort den store magen!
Om det ikke endrer seg noe utover dagen/natta så satser jeg på jobb i morgen mens Arvid har jordmorvakt hjemme. Jeg tenker jeg gir han ordre om å sove i stua i natt slik at jeg kan sove trygt uten redsel for at noe skal skje. Arvid er ganske grei sånn, han gjør som sjefsjordmora sier:))
Heldigvis så spår de bedre vær utover uka, i skrivende stund så sludder det ute og er bikkjekaldt. Jeg har nesten begynt å tvile på om det kommer noen vår i år, det blir nok rett over på sommeren.
Kanskje kommer væromslaget når kullet blir født?
 Apropo kull, de må jo ha et kullnavn! Jeg har ikke startet i alfabetisk rekkefølge - typisk meg- dermed er det  fritt fram for hvilken bokstav som blir utgangspunktet for felles kullnavn. Til nå har jeg brukt opp H- herlige, E- Enestående og N- nydelige.
Kanskje du har et godt forslag?
Ha en fin søndag!

2 kommentarer:

  1. Åjåj, gratulerer til Danny! Kaisa skal holde oss på pinebenken litt til skjønner jeg;-) Kullnavn ja, vi har et par forslag! :)

    F - fantastiske/flotte
    L - livlige
    S - sjarmerende
    U - unike

    Charlotte & Thomas.

    SvarSlett
  2. Gratulerer Danny!!

    Husbakkens Fantastiske synes jeg høres flott ut.
    Sliten frøken, skal nok bli godt å få det overstått!

    Ha en flott, spennende dag - Hilsen fra Hammerfest.
    Arvid & Sissel (",)

    SvarSlett