VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



tirsdag 30. april 2013

Det begynner å nærme seg, dag 62

Det ble jammen meg jobb i dag også! Natta var helt rolig, Kaisa ble bare fra seg av begeistring hver gang ho oppdaga at Arvid sov på feltseng i stua. Da ble det mye prating! MMMMmmmmmIIIIiiiii, hva gjør du her???
Siden jeg satset på å jobbe om det ikke var tegn på fødsel fikk jeg sove i fred. Jeg skal prøve å ikke bli helt utslitt før valpene kommer, men vi får se.....
Det var fryktelig godt å komme hjem fra jobb i dag!  Nå satser jeg veldig på at det ikke blir mer jobb før de små er trygt ute. Arvid har storkost seg med jordmorvakta:) Kaisa har fått en rimelig god tur, dvs rimelig betyr ikke så langt,- men langt nok for en høygravid dame.
Men nå tror jeg det begynner å nærme seg. Hun har gravd både i hagen og i valpekassa, tempen var 36.9 forrige gang jeg målte. Jeg merker at hun til tider er en smule mer stresset og fjern i blikket. Før fødsel har hunder et kraftig temp. fall, gjerne ned mot 36 grader. Når tempen går opp i mot det normale kan fødselen sette i gang. Tiden fra max fall til normal temp kan ta fra noen timer til opp mot 1,5 døgn, sier boka.... Det er jo slettes ikke sikkert vi får målt tempen når den er på det største fallet, men vi har iallefall en pekepinn når den er godt under 36. Jeg velger å ikke stresse for mye med de målingene, det skjer når det skjer! Men greit å ha en liten peiling i tilfelle ting ikke går som det skal.
Jeg tipper vi har valpene her natt til 2. mai, og at det blir en litt urolig natt i natt. Hunder kan holde på med oppblokking en stund, stakkars, det er nesten så jeg får litt dårlig samvittighet...
 Når det blir lite oppdatering her så har det nok skjedd noe, da har jeg ganske sikkert andre ting å tenke på enn å skrive blogg:)

"Jeg er leeei av magen nå!"
 
Hun samler krefter...


I dag har hun for første gang gravd i kassa si. Litt fjern i blikket her.

1 kommentar:

  1. Vi venter i spenning og gleder oss til det blir stille her på bloggen.. ;-) Lykke til der hjemme:)

    Charlotte & Thomas

    SvarSlett