VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



tirsdag 28. juni 2011

I dag kom mormor på besøk til sine barnebarn. Kaisa lå og slappet av på terassen til en forandring, og Santi listet seg inn til de små....Hun stod og snuste på de, deretter la hun seg godt tilrette i det ene hjørnet, akkurat som om det var hennes barn. Da jeg ropte henne ut fikk jeg det"ikke tale om" blikket...men man vet jo alltid hvordan man skal lure en golden? "Skal du ha noe godt?" Da kan barnebarn være barnebarn, ut av valpekassa bar det, og inn på kjøkkenet der hun fikk en lien brødskalk.

I dag har de små fått første kloklipp. Huff, det er smått altså. Heldigvis var de såpass trøtte og mette at de koste seg på fanget mitt. De har vært litt løse i magen siste døgnet, lys diare med gule prikker i, typisk diare når de har spist for mye. Men Kaisa vasker og holder de reine. De begynner imidlertid å kunne bæsje og tisse på egenhånd nå, det merket jeg godt da vi klippet klørne.... Det er tid for første markkur, men jeg har med vilje drøyd den litt siden de var litt løse i magen i går. Santi skal også få en kur, ikke noe greit med ormer i magen nei!

Og de små fem blir bare bedre og bedre dag for dag, nå venter jeg bare på at øyegluggene skal åpne seg:-)




2 kommentarer:

  1. Så herlige de er, skal si de vokser godt. Vi gjetter på at det er gutta som ligger med jentene mellom seg ?? :))

    SvarSlett
  2. Nei, det er nok ei jente som er største valpen her i gården:-)) Men den andre, det er en fin gutt! Nærmer seg fælt at en av disse flytter til Marnardal, endelig!!!

    SvarSlett