VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



fredag 3. juni 2011

Nydelig sommerdag!



Ååååå, så godt det er når sommeren endelig er her!! Vi skriver juni, og da er det jo sommer? Nydelig å våkne til fugler som kvitrer og sol som skinner på vinduet!

Gjett hvem jeg hilste på i dag? Maja!! Det er jo nesten flaut at jeg ikke har truffet henne før nå, åtte måneder etter at hun forlot mamma Santi og Eiken.

Familien hennes var på ei hytte i Kvinesdal, og da var det plutselig veldig nærme oss. Mor Santi, Arvid og jeg fikk et nydelig gjensyn med vakre Maja.

Ikke vet jeg om hun kjenner igjen den første familien sin, men det var nå iallefall stor stas å hilse på Santi mor. De riktig storkoste seg rundt hytta- som forøvrig hadde en egen badedam,som etterhvert ble til gjørmedam. Her var det absolutt familielikheter å spore. Hun hadde blitt ganske så høy nå, var ikke langt igjen til Santi sin størrelse. Tykk var hun absolutt ikke....så nå tror jeg nok det blir enda mere å finne i matfatet hennes for å få henne opp noen kilo. Det er så godt å se hvordan valpene som reiser fra oss får et godt liv i sin nye familie med mennesker som er glade i henne og vil henne det beste!!

Jeg håper absolutt ikke det blir like lenge til neste gang vi treffes, Beth!!!



Her er godjenta:
Maja til venstre...


Nydelig å løpe i skogen sammen med mamma Santi!





Husbakkens herlige Maja Amiga.





Kaisa har ligget ganske strak ut i varmen i dag. Hun begynner virkelig å bli stor nå, det må da være endel der inne? Nå er hun riktignok en slank hund som en valpemage vil synes bra på, men likevel... I morgen er det seks uker siden siste paring, så det er jo enda en tre ukers tid igjen til termin. Og om hun fortsetter å øke like mye i størrelse...

Hun er fortsatt i fin form, og ivrig på tur. Hun får ikke springe så mye løs lenger på grunn av min redsel for huggormbitt, men hun koser seg godt i bånd og sele også. Jeg håper at hennes gode kondisjon vil være med på å hjelpe henne under fødselen og tiden etterpå, denne gangen håper jeg virkelig at alt går som normalt.

Tiden til fødsel går fort, og det er mye jeg har lyst å gjøre før dagen er der. Og endel jeg gjøre. Når valpene kommer blir jeg "bundet" til hus, hjem og valpekasse....så det er best å nyte friheten så lenge jeg kan:-))

Her er et par bilder av den drektige prinsessen.

Kan du se at hun har blitt større??

Nydelig å slappe av i staudebeddet!



1 kommentar:

  1. Så gøy å møte en tidligere valp! Hun var nå ei flott jente, å lik sin mor ;)

    Synes Kaisa så rørslig ut ja, blir nok mer en to denne gangen ;)

    SvarSlett