VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 6. juni 2013

5 uker!

I dag er det fem uker siden fantastiske gjengen ble født!
Jeg skal ikke gjenta meg selv opm hvor tiden blir av, men huff a meg, det nærmer seg levering med veldige stormskritt. Jeg bør være litt mere lei av disse pirayaene enn jeg er i dag, jeg blir jo bare mer og mer glad i disse rampungene.

De har nå fått pirayaoppførselen på plass. Legger du deg ned blir du straks overfalt av ivrige valper som slikker og biter og river i klær, sko og hår. De er såååå glade for oppmerksomhet, men jeg kan advare alle valpekjøpere om at det er kraft i disse små valpetennene! Likevel, de er til nå en ganske rolig gjeng. De løper og leker, det bites og pipes,- men evnen til å slappe av er så absolutt til stede. Intensiteten og utfartstrangen vil øke de tre siste ukene, men det går jo heldigvis gradvis. Vi har måttet forhøye stengselen fra ganga til valperommet, og vi må nok snart sette opp enda et stengsel. Kaisa skal kunne hoppe inn og ut, men ikke valpene. Det er på morgenkvisten de prøver seg, da er det nok endel som gjerne vil over kanten:)

Jeg har hatt to bilturer med dem, første gangen med bare tre valper, i kveld med alle sammen. De sovnet straks jeg la de i buret, de hadde i forkant vært og herjet på terassen en halvtime. Slikt blir man trøtt av!

Da vi skulle bære dem inn igjen var det en som sovnet straks vi satte ham ut av bilen:) Så her kan man ta det med ro!


Kjøreturene gikk forresten over all forventning, noen sang litt i starten på første turen, ellers falt de fort i søvn.

Jeg har tatt de første stå og hodebilder. Det er slettes ikke lett å få de mså til å stå just slik man ønsker. men med leverpostei på fingeren og mye tålmodighet så går det sånn tålig til slutt. Jeg vil ta nye når de er sju uker, satser på enda bedre resultat da!

Her er gjengen!

Tispe merket hale
 

 

Tispe merket nakke

 


Hanne umerka



Hanne merket nakke



Tispe merket bak


 
Hanne merket bak



Tispe merket lår




 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar