VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



tirsdag 4. juni 2013

Nydelig sommerdag!



I skrivende stund ligger valpene strødd i stua og sover. De har nettopp kommet inn etter den første ordentlige frileiken på plenen. Det var noe de satte pris på!

Vi hadde ingen grinder oppe, så jeg og Arvid passet på og telte slik at ingen stakk seg bort på farlige steder.

 Kaisa var med, men vi måtte be henne la være å dra ned i buskaset til noen av hulene sine. For da skulle alle valpene med, såklart! Ikke så lurt med kvasse stikkebusker...
De smakte på gress, løp og lekte.

De hadde spist kveldsmat i hundegården like før,

 
 
 
så nå er de både trøtte og mette.
Det er artig å se hvor fort de slapper av inne i stua. Først litt løp og leik, så finner de alle hver sin soveplass.
 Det er ikke mer enn ei uke siden  det var nytt og litt skremmende å fote seg på parketten, nå går det unna med glade hopp!
Jeg har vært noen timer på jobb i dag og Arvid nøt finvær som valpepasser i det fine sommerværet. Men det var mye soving på flokken, de nyter å ligge i og rundt hundeburet. Babyer sover bra i frisk luft:)
I dag ble det første gang de fikk sett andre hunder enn Kaisa. Nabohundene kom og snuste/kikket på dem på utsiden av hundegården. Jeg tror de var litt skeptiske til alle disse små, valpene kikket knapt på dem.Det  har vært mye lyd av ulike kjøretøy, de letter på hodet men sover videre. Mye besøk har de også hatt, av både barn og voksne.
Fredrik skramlet med noen gryter på kjøkkenet, da var det et par som skvatt. Så slike lyder får vi lage mer av:)
De er så kontaktsøkende, kan du tenke deg noe bedre enn å få fanget fullt av kravlende valper? Når jeg legger meg på gulvet er det veldig populært å dra i hestehalen min, eller slikke i ansiktet med ei blaut tunge. Å kjenne at kinnet er stivt av tørket valpespytt, ja, da er jeg i grunnen ganske fornøyd. Rar jeg? Tja, jo, ellers hadde vel denne jobben vært ganske slitsom..!

Her er en liten filmsnutt av valper i det fri!

1 kommentar:

  1. Åj! Synes de er mye stødigere i galoppen nå enn for to dager siden! :) Tenker de storkoste seg i gresset, ser i hvert fall sånn ut på bildene:)

    Charlotte:)

    SvarSlett