VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



lørdag 15. juni 2013

Full fart!

Ja, nå er det full fart! Valpene veksler mellom å være i stua, i hundegården, på plenen, terassen eller på valperommet.
 
 
 
 
Valperommet betyr soving, der faller de fort til ro og lader batteriene.
Små personlighetstrekk kommer til syne, men de er fortsatt små. Men nå er det ikke lenge igjen å vente før alle er plassert, jeg må bare tenke gjennom det tusen ganger til:))


Å våkne klokka 5 har vi heldigvis sluttet med, Dvs valpene er sikkert våkne. Det kan jeg se av makulert avis og diverse rot på valperommet.  Men nå tar vi frokosten i 6-7 tida. Da går det meste ned i full fart. Så er det ut på do. De liker aller best å gå på do i gresset, de synes ikke belegningsstein som vi har like utenfor valperommet er bra nok. Riktig noen primadonnaer dette her:)

 Men det blir mer og mer krevende å lukke opp grinda for å la dem slippe ut. Da løper jeg som en gal og plukker dritt og henter valper bort fra utrygge steder. De er kjapt inne i garagen, opp en farlig skråning, opp i blomsterbed og alle mulige steder. Stein plukkes ut av munnen, og så må jeg telle. 1-2-3-4-5-6-.... Det er sikkert et festlig syn på morgenkvisten:))
Jeg må bare innrømme det, en kveld  bar jeg og Arvid valpene inn i en fart. Plutselig hørte vi en forsiktig skraping på døra, der stod en liten gjenglemt stakkar på utsida:(  Jeg hadde ikke fått telt...imponerende at den visste hvordan man kommer inn. Klok liten valp.
De snuser og smaker på det meste. Aller best sovner de under sofaen, - og: En av de snorker! Kjempenusselig lyd!


Vi tar kvelden i halv -elleve tida. En god springetur først på plenen, gjøre fra seg litt av hvert- og så sovner de på et blunk alle som en når de blir bært tilbake til valperommet. Der er det jo så trygt og godt!
Jeg satte ut en stor pappkasse i dag. de trenger litt å bryne seg på. Morsomt å se hvordan noen syntes den var direkte skummel, mens andre tuslet gjennom som om ingenting var skjedd.
 
 

Vi fikk besøk av onkel Chico, en stor hann-flatt. Veldig snill, veldig glsd, og veldig glad i å leke. det var derfor tryggest å hilse på han på utsida av grinda.

 Jeg tror han hadde
veldig lyst til å leke med de små rundballene:)
Signe og Terje fikk også kost med de små.

 
 
 
 

Nå sitter jeg og venter på regnet som visstnok skal komme så veldig i kveld. Det er ganske kaldt ute til sommer å være, men de små har god pels.
Etter løping, leking, smaking og slossing sovner vi alle mann!


Denne lille gutten sovnet godt på armen min. Det er jo bare helt nydelig!!

1 kommentar:

  1. Her har vi nedtelling!! Dagene kan ikke gå fort nok. Snorkende voffs - hehe, så artig! Om det blir Bonzo, kommer han og matfar til å snorke i kor :D blir spennende å se når valgene er gjort.

    Amund, Arvid & Sissel (",)

    SvarSlett