VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 13. juni 2013

Regnvær!

 
Valper på seks uker og regnvær er ingen god kombinasjon. For oppdretter. Jeg har bært og bært, ut og inn, til plen og terasse, inn igjen. Ut i stua, tilbake til valperom. Tørket utallige dammer inne, prøvd å få dem til å gjøre fra seg ute i øsende regnvær. Tørket våte valpemager, tørket Kaisa sine labber. en valp i hus, og ikke sju:)
Byttet aviser, vasket valperom, valpetepper, håndklær. Puh. Det er da jeg kjenner at dere har nok med å få
De vokser stadig, den elektroniske vekta som tar 5 kg er ikke god nok for alle nå:) Kaisa tar virkelig på seg sin strenge mine når alle sju traver rundt her i første etasje. Da må de pent lære å holde avstand når mor ville ligge i fred. Så kan hun snu og la de få amme, slikke de og vise ømhet.
de er fortsatt noen store koseklumper. Og de får MYE kos:) Her har de sovna i fanget til Silje:)

Jeg hadde tenkt å gi dem et bad for å få bort litt tisselukt i pelsen. men etter 10 minutter ute i ei regnbyge ble de jammen meg så reine og fine atte!
I kveld var det tre stykker som ble med på en kjøretur. De sang og sang, men ingen spydde. I morgen skal de andre få en svipptur.
Jeg skriver på valpehefte og er snart i mål. Jeg grubler stadig over hvor valpene skal flytte, noen brikker begynner å falle på plass. De er ganske så like gemyttmessig også,  men til slutt er jeg nok i mål:)
De har startet en livlig morgenklubb,- klokka 5. Da er det lyst, det våknes og tisses og bæsjes. Klubben er ikke helt stillferdig, og denne hønemora spretter opp for å sjekke at alt er ok. Er det en valp som har kommet over? Kan noen ha skadet seg? Alt er selvsagt ok, men når jeg først har stukket nesa inn i rommet med elleville glade valper er det like greit å rulle sammen de blaute avisene , åpne døra og gi dem mat. Etter denne morgenrutinen er vi alle så trøtte at vi sovner igjen...
Men tro du meg, jeg har ikke til hensikt å stå opp klokka 5 i to uker til, så her må jeg bare stappe øreproppene godt inn og sove litt til....forhåpentligvis....


Godt å sovne inder sofaen:)

1 kommentar:

  1. Herligt!!! Litt av en jobb med 7 stykk...da jeg hadde mine 13, regna det neste vær dag!! Ikke så morsomt, men valpene ble gode på å sove klissvåte i badekaret ;)

    SvarSlett