VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



søndag 2. juni 2013

1.juni, sommer!



 
Juni er her, vi kan si det er sommer,- selv om nordvesten var kald i dag.
Jeg har nå sommervalper, fantastiske små som forhåpentligvis skal få oppleve mange finværsdager før de forlater Meland og Eiken!
Tida flyr nå, jeg ser det er flere dager siden forrige innlegg i valpedagboka mi. Men utviklingen har på ingen måte stoppet opp hos de firbeinte, de blir jo stadig stødigere, tryggere og livligere i våken tilstand.
Nå er det ingen som nøler når jeg løfter dem over kanten til valperommet og inn i stua. Terassen ute er kjempefin å være på, enkelte måltider blir nå fortært ute. Det er kjempepraktisk for meg, da slipper jeg å få alt som kommer ut inne på avisene...
Jeg kan love deg at det går med mange aviser med et valpekull! Og dopapir...jeg har plukket opp utallige lurer og små dammer. Aviser må skiftes hele tiden. Først rive bort eller bla over noen sider, så må de byttes. Golvet må vaskes daglig, tepper må også i maskinen. Og det selv om de har tilbrakt endel timer ute også. De har enda ikke vært i hundegården, tenker den blir utprøvd om kort tid. Og så står plenen for tur, et eventyr for en liten valp. Bilkjøring må vi heller ikke glemme. Men, alt i riktig tempo. Detrenger fortsatt så uendelig mye hvile, korte økter og så soving.

Denne helgen har jeg hatt tre valpekjøperbesøk. Det har vært utrolig fint å bli bedre kjent med de som skal leve med valpen i forhåpentligvis mange gode år. Jeg sitter tilbake med en så utrolig god magefølelse, takknemlig for at disse flotte menneskene har valgt å kjøpe valp fra mitt oppdrett!! Å oppleve gleden, inderligheten og forventningen hos kjøperne er en av de beste bonusene ved å drette opp valper. Jeg ønsker å formidle trygge gode valper som har den beste forutsetning for å bli en trivelig golden. Det er et "håp" at golden fra mitt oppdrett skal berike menneskers liv og være en god representant for rasen. Da er det godt å kjenne seg trygg på at eierne har alle forutsetningene for at hunden skal bli et flott familiemedlem! Så takk for besøk, ser frem til vi møtes igjen!

Her er noen bilder fra de utforskende små, og en liten filmsnutt:)

Her koser de seg i stua, den ene gutten fik virkelig utfartstrang....

 
 
Vårt lille kjøkken kan være stort nok og spennende for en valp på fire uker:)
 
 
 
Så må man sette seg og tenke litt.....
 
jente med fin strekk:)
 
 
 
 
Skotørker...det har vi aldri sett før...
 
Juhu, nå drar jeg!
 
 
 
Litt morro effekter på kameraet mitt....
 
 
 
Nok en effekt....kanskje ikke så spennende.....
 
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Fineste valpene i verden! :)

    Thomas & Charlotte.

    SvarSlett
  2. åhh, er såååå misunnelig på de som har fått se på orntlig! Takk for filmsnutt og mange flotte bilder.

    Amund, Arvid og Sissel (",)

    SvarSlett