VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



mandag 3. juni 2013

Hundegården er testet!




Nye ting oppleves hver dag, i dag var det første gang valpene var ute i hundegården!
Siden jeg i min uvitenhet hadde gitt bort hundehuset(fordi Santi tok sats og hoppet over fra taket) måtte jeg vri hjernen for å finne en egnet tilfluktsplass for de soveglade.
Valper liker å krype under og krype inn i. Jeg satte inn et hundebur av god størrelse, dekket det med ei dyne og la et ullteppe i bunn.
Åpningen lagde jeg så liten at de måtte krype inni. Dermed ble det ei fin hule i tillegg til at det ble supert å klumpe seg sammen på kanten av buret.
Så enkelt og så populært! De fant fort ut at det var en super soveplass både inni buret og på utsida. Dermed fikk de også ly for den litt kalde nordvesten, selv om det var langt varmere i dag enn i går.

Kasia måtte studere barna sine litt før hun slo seg til ro med at de taklet tilværelsen. Da trakk hun seg tilbake, selv om hun med gjevne mellomrom må inn for å snuse litt og erte på seg melkelystne barn.

De er som magneter på spenene hennes, og de har ikke alltid samme plan for amming, Kaisa og valpene....:))
Jo, vi må  nyte og utnytte de fine dagene. Frisk luft har alle godt av, de opplever også andre og nye lyder. Bil, traktor, moped....Neida, vi bor ikke på den mest traffikerte strekningen, men det kjører ganske mange ulike kjøretøy forbi likevel.
Vi har forresten klippet klør i sola. Godt lys gjør det enkelt å se nervene, og jammen vokser de godt disse små klørne. Det er ikke like morro å holde labben stille, men det går ganske så greit. Jeg har ikke ukesklipping, men jeg sjekker de jevnlig og daglig for å se hvordan det gror. Jeg vet at kloklipp er noe mange sliter med,- og utsetter i det lengste.
Men dette MÅ gjennomføres, her gjelder det å være mer utholdende enn den lille krabaten. Man er så redd for å klippe feil, men den redselen må ikke føre til at kloklipp utgår.
Mange ganger er en belønning etter hver klo/pote det som skal til for å ufarliggjøre det hele. Kaisa synes det er kjempestas når klosaksa kommer fram, det betyr jo godbit!!
Apropo Kaisa, det er nydelig å ha henne med på lengre turer igjen. Vi har nettopp vært på Reinshei, en fin trimtur for mor og hund. Vi går opp og løper ned, det er mer enn nok til å få en kledelig(?) lilla-farge i fjeset....
Ha en fin kveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar