VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



tirsdag 14. september 2010

14.september

De nydelige valpene har rukket å bli nesten to døgn gamle. Det er stille i valpekassa. De er gode og mette- her er det ikke vanskelig å finne seg en ledig spene...
Selv om de er både døve og blinde klarer de å åle seg frem mot matfatet. Og går de litt på avveie klynker Santi fortvilet. Da hender det jo at jeg trår til og hjelper barselmoren:-)
De fikk nok noe mye mat det første døgnet, og derav diareen. Nå har det regulert seg, jeg er blitt flinkere til å ikke legge dem til spenene, men lar dem få styre måltidene selv. Og de øker i vekt likevel..!
Santi vasker dem så ofte hun kan, tror nesten hun skulle hatt noen flere valperumper å vaske, for her går det unna:-)
Om jeg skal fremale en bekymring må det være at hun jo har mere melk enn behovet er. Dermed blir det fort melkespreng og tette kjertler,- noe som kan fremkalle jurbetennelse. Så jeg må følge godt med på dette, og håper at det vil regulere seg etterhvert. De har allerede funnet sine favorittspener, så de fleste må nok finne seg i å komme ut av drift om en stund.

Santi storkoser seg i valpekassa, denne gangen er hun tydeligvis ikke plaget med mye etterrier.
Kaisa har fått lov å titte på småsøstrene sine. Tror hun gleder seg til de blir litt større!

Det er vel lite som overgår å ligge i valpekassa og høre på når valpene drikker. Eller når de knirker litt fornøyd med en rund mage. Vi koser oss i dag!!!



Det er så godt å hvile inntil mamma!

2 kommentarer:

  1. Så nydelige de er!

    Hilsen fra mimmi-leone

    SvarSlett
  2. Så herlige! Håper det ordner seg så du slipper unna jurbetennelsen...Masse å passe på med disse små valpene..Jeg har jo mitt første kull nå, og det er så masse man ikke har tenkt på..men nå går det jammen med mye bedre, og jeg lærer noe nytt hele tiden!

    SvarSlett