VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



torsdag 9. september 2010

Denne natta begynte Santi for første gang å grave skikkelig i kassa. Jeg hadde heldigvis en god natts søvn på stuegolvet, men på morgenkvisten skjønte jeg fort at noe var på gang. Temperaturen hadde sunket ned mot 36.5 i går kveld, i morges var den på 36.9.

Det er tydelig at hun nå er i opblokkingen- åpningsfasen er kanskje et uttrykk noen kjenner bedre til? (Både teoretisk og erfaringsmessig...:-/ )
Denne tiden kan vare noen timer, ja det kan gå døgnet før det skjer noe. Men jeg tror ikke vi skal vente så lenge.
Hun peser til tider voldsomt, graver og ordner, øynene er ganske innadvendte og hun vasker og slikker seg. Plutselig vil hun brått ut, jeg lufter henne kun i ei lang line nå.
Og matmor er kjempenervøs og prøver å virke helt rolig....Nå håper jeg virkelig at det skjer noe alvorlig her før natten, tror nesten ikke vi klarer å vente lenger noen av oss!!

Kaisa skjønner visst ingenting av dette. Men det er som om Santi har gitt henne beskjed om at valpekassen herved er hennes domene. Vi har nå stengt av rommet med ei barnegrind, men det virker som om lille snuppa har forstått av mammas blikk at her, her skal vi ikke ha noen andre hunder nå nei!

Som dere skjønner så er det ikke så mye fornuftig jeg klarer ta meg til i dag. Jeg er mye sammen med Santi, stryker henne litt og snakker beroligende og oppmuntrende til oss begge:-) Jeg har bakt brød, noe som tyder på at jeg ikke er helt meg selv nei, he he. Men nå lukter det iallefall godt på kjøkkenet, kanskje Santi også synes det er godt??

1 kommentar:

  1. Så gøy å følge andre som venter valper...! Tenker dere er helt frynsete av å vente nå! Masse lykke til med fødselen!!

    SvarSlett