VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 22. september 2010

22.september




I kveld har valpene fått første ormekur. Først på vekta, så fikk de pastaen plasert i ganen, deretter en sup melk fra Santi. Vekta viste at størstemann har passert 1300 gram, den minste har passert kg nå. Så de vokser bra, jeg har jo begynt å frykte at de ikke skal orke å komme seg på beina.... Heldigvis så prøver de begge å stive beina for å komme seg fremover, den letteste er nok kjappest....


Og tenk, øynene begynner å åpne seg!!! Skal prøve å få et bilde av dette i morgen. De ser nok ikke så mye i starten, men etterhvert vil de se mer og mer. Ørene åpner seg ikke før ved ca 20 dager, så de må nok vente noen dager på hørselen:-)



Her er størstemann i vektskåla. Hun syntes der var så bra å ligge at hun sovnet nesten. Disse valpene virker ikke akkurat hyperaktive- sålangt...








I går hadde jeg, Arvid og Kaisa en nydelig tur i supert høstvær. Selvfølgelig glemte jeg minnekortet i fotoapparatet, men jeg fikk knipset noen bilder med mobilen.For de som ikke er så kjent i Eiken så må jeg skryte litt av at etter kun ti minutter i bil er vi oppe på fjellet. Fantastisk natur, rene paradiset for en golden retriever:-))

Det er mye mus og lemen i år, Kaisa er på evig jakt er krypene. Det ligger endel døde lemen rundt omkring, disse har heldigvis mistet nyhetens interesse. Men de levende som kryper rundt i lyngen, de er derimot veldig interesssante!!

Her er Kaisa , 700 m over havet.





3 kommentarer:

  1. Så flotte bilder. Skal si valpene vokser, ser ikke akurat "vondt" ut å bli veid :)Synes nesten Kaisa smiler på det ene bildet, ikke så rart, der ser ut til å være helt nydelig på fjellet.

    SvarSlett
  2. De ligner på pappan sin:)Vakre er de.

    SvarSlett
  3. Hadde ikke sett disse bildene, men de var jo nydelige. Kaisa ser så fornøyd ut att! =) Og ho minner veldig om Kira synes eg.

    SvarSlett