VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



lørdag 4. september 2010

Ventetid...

Nå er virkelig ventetiden kommet!
I dag er det tre dager til Santis "termin". Hun kan valpe før, eller etterpå. Men uansett, det nærmer seg veldig. Hun koser seg i valpekassa- men også Kaisa synes den kan være god å ligge i... Av og til har hun gravd litt i den, men stort sett ligger teppene på plass. I dag begynte jeg å måle temperaturen på henne. Før fødsel synker den kraftig, ned mot 36 grader. I morges var den på 37.5. Temperaturen går gjerne litt opp og ned de siste dagene før fødsel, men det kraftige temperaturfallet har ikke kommet enda. Ho virker heller ikke å være i fødselstanker , livet hennes går nesten som normalt. Spiser godt, drikker mye, tusler rundt og sover. Det er lett å kjenne valpespark i magen nå. Å sitte og kose henne på magen, kjenne det sparke og se hvordan hun nyter det- det er til å bli glad av:-))

I går måtte jeg bryne hjernen til Kaisa litt, og jeg bygde en enkel agilitybane. Ho storkoste seg, slalomen begynner ho endelig å få dreisen på. Endelig og endelig forresten, det er nok bare meg som har trent litt lite i det siste.... Santi fikk "lov" å løpe gjennom tunnellen, og ho lot seg ikke be to ganger. Det vanker jo en godbit når hun kommer gjennom må vite!
Jeg har nå fått høre at det blir mulig å trene i KVS hallen i Lyngdal denne vinteren også, kjempebra!!!

Finværet har heldigvis stort sett fortsatt, og denne ettermiddagen fikk jeg og Kaisa en nydelig skogstur. Jeg tror det må være lemen-år, virker som om det ligger mange døde lemen i veikanten. Veldig festlig det-synes Kaisa. Og prøver å sluke dem med hud og hår. Rimelig ekle saker å dra ut en død lemen av munnen hennes- men nå får det være nok lemen og muse spising:-(

Det er mange som er spente på valpefødselen vi har i vente. Kommende valpekjøpere venter spent,mine fødselsnerver er selvsagt for lengst på plass- og Anne Kathrine som eier pappa Shadow er nok også veldig spent på resultatet!! Det må jo to hunder til for å lage valper, og valpene er jo barn etter både mor og far, ikke sant?
Derfor er det nettopp bilde av dyktige pappa Shadow med dyktige eier Anne Kathrine jeg vil pryde bloggen med i dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar