VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 8. mai 2013

7 dager!

Jeg har dessverre ingen bilder av de 7 små i dag, på den 7. dagen! Fotoapparatet mitt viser plutselig feilmeldingen "kortet skrivebeskyttet." Og jeg får ikke tatt bilder. Hm, dette må jeg finne ut av....
Litt nyttf ra valpebobla kommer likevel. I natt sov Kaisa for det meste på utsida av kassa. Ho gav de melk to ganger, og klokka halv seks ble jeg vekket med beskjed om å få den brødskiva som ho alltid pleier få om morgenen:)  Jeg ser frem til en natt med sammenhengende søvn snart, men jeg klarer ikke helt å slippe taket i Ikea senga enda.
Det er en egen følelese å sove ved siden av valperommet. Egne lyder, litt sånn høneklukkelydre. Den beste lyden er når de drikker. Visste du at hunder slipper ned melk? De får ikke like mye hver gang de henger på puppen nei. Først ligger de og stramper med beina, drar i spenen og kommer med utålmodige grynt. Etter en tid skjer det noe som jeg ikke kan forklare rent biologisk, men da slipper hun melka ned. Valpene stiver av i beina, halene løfter seg og noen logrer. Nå gjelder det å svelge. Det svelges og svelges og svelges. Men så er det slutt, krana er skrudd av. Da blir det liv! For kanskje det er mer melk i den andre spenen? De slipper sin spene og prøver å ta naboens  med håp om at det er mer igjen der! Det er et herlig skue, lyden av 7 munner som svelger om kapp er bare helt herlig! Etterpå er de så mette og gode, noen sovner ved puppen, de mest iherdige prøver om ikke melka kommer en gang til :)
Kaisa har begynt å spise tørrfor igjen, jippi!! Jeg var redd hun var utskjemt for lang tid, men nå spises det knotter som aldri før. Melkeproduksjonen begynner å komme godt i gang, stille valper tyder på at de får spise seg mette. Og heldigvis, ingen har hatt diare enda. Snart er det tid for første ormekur og kloklipp, stadig nye ting som skjer og skal skje.
I kveld er det ei uke siden første gutten ble født, sist onsdag var det oppblokking og stryking på Kaisas mage. Der hører jeg noen kvitrer ute i valpekassa, må ut og se hva som skjer! Satser på å få fotoapparatet i orden til i morgen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar