VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



onsdag 22. mai 2013

Smaksprøve!

I dag fikk valpene sin første smak av mat, valpefor oppbløtt og most i morsmelkerstatning.(Geitemelk) Maten var most i hurtigmikser, blaut og god.
En og en ble tatt på fanget med en liten smaksprøve i hånda. Du kan tro de spiste! Dvs spise, de kan jo ikke helt det med å spise, de sugde i seg blandingen. Og smattet og smattet. Alle syntes det var kjempegodt, den ene minste gutten var så ivrig at han nesten skalv:) Det er så herlig å høre på de små smattende munnene, - ja - jeg er vist litt rar...Men jeg blir helt tussete av disse nydelige små kroppene:) Jeg turte ikke la dem spise så mye første gangen, men i morgen blir det ny herlighet! Kaisa fikk spise opp restene, hun var like ivrig stakkars, den appetitten hennes er helt enorm for tida. Det tar på å holde melk til syv!
Når jeg skifter i kassa kan jeg ikke lenger legge dem i kurven, de er blitt alt for store. Men nå er det på tide å prøve nye steder enn valpekassa, å være utenfor er en god utfordring. Litt gøy, litt skummelt og veldig glatt dersom de forviller seg over på gulvflisene. Da går beina i alle retninger! det er ikke lenge til de skal få komme inn i stua en tur, det er alltid like gøy - og skummelt i starten!
Valpene begynner å få navn nå, alle skal nemlig bli registrert med eiernes navnevalg. Og neste helg er det tid for besøk av spente valpekjøperne, det blir koselig! Å være oppdretter betyr at man kommer i kontakt med mange mennesker som man ellers aldri ville ha møtt. Vi har en felles interesse: Hund! Jeg vet at mange synes ventetida er lang og lenger enn lang,- men her går den rimelig fort nå. Og dagene blir travlere og travlere:)
Men det er fortsatt mest soving. Flere liker å legge hodet på kantbeskytteren og sove.

 
 
 
 
Åh, en liten gjesp oppå mammas labb:)
 
 
 
Storesøster passer på...
 
 
 
I morgen blir det jobb, da er det Arvid som er husfar og valpepasser. Men gjett hvor jeg går med en gang jeg kommer tilbake fra jobb??
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar