VELKOMMEN TIL BLOGGEN VÅR!



tirsdag 28. mai 2013

Melkevåte hodebilder

Jippi, i dag kom mitt nye kamera, endelig blir det morro å ta bilder igjen!
Jeg endte opp med et "hybridkamera", mye mindre enn speilrefleks men likevel rask lukketid. Jeg er ingen flink fotograf overhodet, derfor trenger jeg et enkelt og bra kamera....
Valpene var en tur inne i stua i dag også, de er allerede mye stødigere på beina,- og tøffere.
Nå begynner det å bli litt fart i leiken, de kan til og med gallopere litt:) Ofte ender det med fall, sååå stødige er de ikke enda.

Jeg utnytter våkentidene deres til fulle, de sover fortsatt så mye at de bare må nytes og dulles litt med den tida de er våkne.
Det kommer mer ut av valpene nå...Enkelte tisper mister interessen for å spise skitt når barna begynner å få fast føde, men Kaisa er akkurat like ivrig i tjenesten. Vi prøver å knabbe lurene før henne, det får være måte på hvor mye dritt hun skal stappe i magen sin!
Når de har spist, sovet eller drukket kommer det både vått og tørt. Vi har aviser på store deler av valperommet, men det hender jo det kommer litt andre steder også.... Det blir mye bytting av aviser og mye vasking av vet-bed tepper. Etter at de har spist valpefor er det bare å vente, da skal alle på do. Jeg teller lurer, 1-2-3-4-5....Når jeg kommer til sju har jeg hindret Kaisa fra en mindre delikat middag....
Jeg måtte jo teste kameraet mitt litt, og tok hodebilde av alle valpene.

Her er gjengen, med litt våt pels i panna ,- Kaisa hadde nettopp ammet de:)

Tispe, merket fot.



Tispe, merket rygg.



Hanne, merket rygg.
 
Hanne, merket hale.
 
 
Hanne, umerket.
 
Tispe, merket hale.
 
Tispe, merket nakke.
 
 
Jeg m¨åtte også prøve meg på et par filmsnutter. Vet ikke om jeg med lyden her?
 
 
Myrsnipa synes selvsagt de er blandt de mest fantastiske valpene som finnes. Kaisa er helt enig, hun er fortsatt veldig tussete med sine små. Ikke lenger så forstøkt når de tusler rundt i stua, men tydeligvis aller mest fornøyd når alle sover på valperommet. Det spørs hvor lenge valpene er fornøyd med å bli lagt tilbake der etter stueekspedisjon....Nå håper vi på finvær igjen slik at de kan få smake på frisk luft og det som befinner seg utenfor disse fire veggene! Spennende tider!
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ååh, som vi gleder oss til å besøke disse fantastiske valpene!! Så kjekt med hodebilde, de er jo bare så utrolig skjønne.. Og på videoen - så nydelige nå som de tusler rundt:)

    Thomas & Charlotte.

    SvarSlett